بیمه شخص ثالث خودرو در دست انداز

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 بیمه شخص ثالث خودرو در دست انداز

بیمه شخص ثالث خودرو در دست انداز

پرشین خودرو- گروه ایران

به گزارش ممتازنیوز، چند ماه پیش بود که مدیرعامل بیمه ایران از ضرورت انجام معاینه فنی برای صدور بیمه ثالث خبر داد و ابراز داشت که برای مدیریت ریسک بیمه های شخص ثالث، انجام معاینه فنی خودروها قبل از انجام بیمه ثالث قطعا ضروری و لازم است مناطق بازدید معاینه فنی خودرو بیشتر شود.
این نظریه و ایده مثل تمام اظهار نظرهای مسولان موافقان و مخالفان خودش را داشته و دارد و شاید مانند برخی اظهارنظر مسئولان که بدون اقدامات عملی همراه است در حد یک نظریه باقی بماند و هیچ نوع خدمات کاربردی در این خصوص حتی در خود شرکت بیمه ایران صورت نگیرد.
پس از این نظریه برای افزایش تعداد مراکز معاینه فنی خودروها نیز تاکنون اقدام اجرایی مناسب از طرف مسولان مربوطه به عمل نیامده است!
با توجه به پیگیری های ما حتی در پرسابقه ترین شرکت بیمه ای که بیمه ایران می باشد هیچ وقت چنین قانونی بر قرار نبوده است البته طی سال های گذشته این قانون یعنی لزوم وجود برگه معاینه فنی برای صدور بیمه ثالث فقط برای برخی از خودورهای سنگین که دارای ایرادات فنی از بدو تولید در کارخانه بوده الزامی و اجباری است و تعداد محدودی را نیز شامل می شود.
در حال حاضر و در تمام شرکت های بیمه ای اعم از خصوصی یا دولتی، بیمه های ثالث خودرو بدون توجه به داشتن یا نداشتن برگه معاینه فنی صادر می شود!
هر چند که اجرای سراسری نظریه مدیرعامل بیمه ایران به صورت یک قانون منجر به رفاه بیشتر و منفعت بیشتر برای اسپانسرهای شرکت های بیمه ای می شود اما در عین حال موجب بروز مشکلاتی برای نمایندگان فروش آنها نیز خواهد شد.
جالب است بدانید طی چند ماه گذشته در شرکت بیمه توسعه قانون جدیدی وضع شده مبنی بر اینکه برای صدور بیمه نامه های ثالث که با فاصله زمانی یک روز و بیشتر قرار است صادر شود گرفتن عکس از بدنه خودرو الزامی می باشد و در صورتی که نماینده بیمه یا بیمه گر شرکت توسعه به هر دلیلی عکس های بدنه خودرو را در آرشیو خود نداشته باشد در صورت بروز هر گونه خسارت مالی برای بیمه گذار، نماینده بیمه مورد نظر مجبور به پرداخت نصف خسارت مالی به شخص بیمه گذار می شود.
این قانون جدید بیمه توسعه که بر مبنای یک پیشنهاد ساده از یکی از اشخاص واحد خسارت آن پایه گذاری و چند ماهی است اجرا می شود برای بیمه گذاران و نمایندگان فروش این شرکت بیمه ای، مشکلاتی را به وجود آورده است.
از جمله مشکلات به وجود آمده در دسترس نبودن برخی خودروها برای عکس گرفتن، عدم آمادگی یا نداشتن امکانات مناسب برای تهیه عکس، مسافر بودن و عجله داشتن بیمه گذار و … بیان می شود.
با توجه به شرایط پیش آمده برای شرکت توسعه و نارضایتی نمایندگان از این بابت و مشکلات و عوارض منفی ناشی از این قانون که بیانگر تفکر “هرچه پیش آید” در زمینه قانون گذاری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، لزوم نگرش مجدد و بازنگری و همچین بررسی آزمایشی طرح های این چنینی و سپس اجرای آن به عنوان قانون به طور جدی احساس می شود.
– هانیه اردستانی بالایی.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.