بیمه های بورسی حال و هوای خوبی ندارند

۲۸ آبان ،

بینا- در معاملات امروز بیست و هشتم آبانماه، سهام هشت شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت. به گزارش تفسیری بینا، بازار شرکتهای بیمه ای موجود در تابلوهای بورس و فرابورس کشور در غیاب دو نماد پرگردش گروه یعنی بیمه ملت و دی، حال و هوای خوبی ندارد و حجم معاملات کلیه نمادها به ۵۰۰ هزار سهم نرسید. بیشترین حجم معاملات امروز مربوط به بیمه پاسارگاد بود و سایر نمادها معاملات قابل ذکری نداشتند. نماد شرکتهای بیمه ی ما، سامان و آسیا هم روی تابلو نرفتند. همچنین بیمه میهن دیروز در گزارش تفسیریی عملکرد ۶ماهه اول سال جاری را منتشر کد که بر اساس آن پرتفوی بیمه ی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد بسیار بالایی را نشان می دهد. “میهن” توانسته است در شش ماه اول سال جاری مبلغ ۷۷ ریال به ازای هر سهم محقق سازد. همچنین، شاخص صنعت بیمه در بورس امروز نیز با کاهش ۰٫۰۵ درصدی به رقم ۱۵۷۵ رسید.
سایر معاملات شرکتهای بیمه بدین صورت بود:
بیمه پاسارگاد نسبت به روز پیش ۲۹،۳ درصد کاهش داشت. در این نماد ۳۴۲,۳۹۳ سهم به ارزش ۶۹۵ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۲,۰۳۱ ریال بسته شد.
در بیمه دانا ۱۶,۸۴۱ سهم به ارزش ۷۵ میلیون ریال داد و ستد شد که این نماد  با کاهش ۰٫۸۰  درصدی و با قیمت پایانی ۴,۵۷۵ ریال بسته شد.
بیمه میهن بدون تغییر باقی ماند و با حجم معاملات ۱۳,۶۱۰ سهم به ارزش ۱۶ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم۱,۱۵۵ ریال بود.
بیمه آرمان با حجم معاملات ۱۳,۰۰۰ سهم به ارزش ۲۲ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم با ۸۲،۲ درصد کاهش به رقم ۱,۷۲۲ ریال رسید. نماد “نوین” نیز با افزایش ۴٫۹۹ درصدی و مبادله ۷,۰۰۰ سهم به ارزش ۱۱ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۱,۵۱۵ ریال بسته شد.
بیمه البرز با کاهش ۰٫۰۳ درصدی و حجم ۶,۶۵۴  سهم به ارزش ۲۵ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۳,۸۹۹ ریال، بیمه پارسیان نیز با حجم ۲,۱۰۰ سهم به ارزش ۵ میلیون ریال و قیمت پایانی ۲,۱۶۴ ریال به کار خود پایان دادند.
بیمه آسیا نیز حجم معاملاتی برابر ۲۶۲ سهم و قیمت پایانی آن نسبت به روز پیش تغییری نداشت و  ۲,۷۸۲ ریال بود.
نماگر اصلی بازار سرمایه امروز به زحمت سبز شد. و شاخص کل بورس با ۰٫۳ درصد افزایش به رقم ۳۱۲۷۱ رسید. فشار عرضه ها در نمادهای تاثیر گذار بورس سبب شد که بسیاری از نمادها در قیمتهای منفی مبادله شوند. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس مربوط به سرمایه گذاری امید  با ۴۷واحد و بیشترین تأثیر منفی هم مربوط به ملی صنایع مس با ۳۱ واحد تأثیر بود. همچنین در معاملات امروز تعداد ۳۰,۲۹۷ میلیون سهم به  ارزش ۷۲۹,۷۴۵٫۰۱ میلیون ریال در بازار بورس مورد معامله قرار گرفت.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.