بیمه ها در بورس هفته را بی رونق آغاز کردند

۲۵م آذر ،

بینا- در معاملات امروز بیست و پنجم آذرماه، سهام هشت شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت.

به گزارش بینا، اولین روز کاری این هفته روز پررونقی برای شرکتهای بیمه نبود و معاملات این گروه در بازار سرمایه بسیار کم حجم بود بطوریکه مجموع کل سهام دادو ستد شده این صنعت به زحمت به ۶۰۰هزار سهم رسید. اما با این همه بیشترین حجم معاملات مربوط به بیمه ملت بود که اندکی بیش از ۱۳۲ هزار سهم را روی تابلو برد و البته آمار نمادهای البرز، آرمان، بپاس و نوین همین هم در همین حدود بود. بیمه میهن هم که بدلیل برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده بسته شد بود امروز بازگشایی شد ولی معامله ای روی آن انجام نگرفت ضمن آنکه آسیا هم معامله ای نداشت. در مجموع گروه شرکتهای بیمه ای با رشد یا افول قابل ملاحظه ای روبرو نبودند که بتوان از ایجاد یک روند در آنها یاد کرد. همچنین، شاخص صنعت بیمه در بورس امروز ۰٫۲۴ درصد افزایش داشت و به رقم ۱۵۷۴ رسید.
سایر معاملات شرکتهای بیمه بدین صورت بود:
بیمه ملت تغییری نداشت. در این نماد ۱۳۲,۴۷۴ سهم به ارزش ۱۴۶ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۱,۰۹۹ ریال بسته شد.
بیمه نوین ۲،۳۱ درصد افزایش داشت. در این نماد ۱۳۱,۱۷۳ سهم به ارزش ۲۳۸ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۱٫۸۱۴ ریال بسته شد.
نماد البرز با حجم معاملات ۱۱۷,۱۷۵ سهم به ارزش ۴۷۹ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم با افزایش ۸۹،۰ درصدی به رقم ۳,۹۸۱ ریال رسید. نماد “بپاس” نیز با کاهش ۰٫۹۶ درصدی و مبادله ۱۵۰,۰۵۰ سهم به ارزش ۲۲۱ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۲,۱۰۱ ریال بسته شد.
بیمه آرمان نیز حجم معاملاتی برابر ۵۵۶،۱۰۲ سهم به ارزش ۲۰۷ میلیون ریال داشت و قیمت پایانی آن با ۹۶،۳ درصد افزایش،  ۲,۰۱۹ ریال بود.
بیمه دانا با کاهش ۰٫۲۰ درصدی مواجه بود و با حجم معاملات ۴,۳۲۵ سهم به ارزش ۱۸ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم ۴,۴۲۴ ریال بود.
بیمه پارسیان تغییری نداشت و با حجم ۱,۰۱۰  سهم به ارزش ۲ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۲,۲۰۷ ریال، بیمه ما نیز با حجم ۲۰۰ سهم و قیمت پایانی ۱,۱۹۶ ریال به کار خود پایان دادند.
هر چند بیمه ای ها روز خوبی را نداشتند اما شاخص کل بورس اوضاع مناسبی داشت. شاخص کل بورس با ۰٫۷۷ درصد افزایش به رقم ۳۳۹۴۹ رسید. انتشار یافتن خبرها مثبت از مسائل سیاسی  در کنار رفع بعضی ابهامات از گروههای مرجع بازار مانند سنگ آهنی ها سبب شد علاقه معامله گران به خرید بیش از فروش باشد.بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس مربوط به سرمایه گذاری غدیر با ۱۰۹و بیشترین تأثیر منفی هم مربوط به بانک پاسارگاد با ۹ واحد تأثیر بود. همچنین در معاملات امروز تعداد ۲۵,۵۲۱ میلیون سهم به  ارزش ۱,۷۳۹,۱۵۴٫۹۸ میلیون ریال در بازار بورس مورد معامله قرار گرفت.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.