بیمه پایه‌ای بخش‌های بیمه‌گرغیرقانونی است

خبرگزاری فارس: بیمه پایه‌ای بخش‌های بیمه‌گر غیر قانونی است

بینا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: بیمه پایه‌ای که بخش‌های بیمه‌گر ارائه می‌کنند، غیر قانونی است.
علی آرمیده عصر پنج‌شنبه به مناسبت سالروز تصویب قانون بیمه همگانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید تمام مجموعه‌ها بر اساس ماده ۵ قانون لایحه خدمات کشوری که الزاماً باید خدمات بیمه‌ای در این سازمان تجمیع یابد، عمل کنند.
وی با بیان اینکه تمام آحاد جامعه بدون جا ماندن از پوشش‌های بیمه‌ای از مزایای بیمه ایرانیان نیز برخوردار باشند،‌ تصریح کرد: تکریم و حفظ حقوق بیمه شدگان از رویکردهای این اداره کل به شمار می‌رود.
آرمیده با اشاره به افزایش کمی و کیفی خدمات درمانی در خراسان شمالی گفت: بر همین اساس طی یک سال گذشته ۲۰۲ قلم داروی ساخت کشور زیر پوشش خدمات سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته که ۵۳ قلم از این تعداد داروهای گیاهی است.
وی افزود: همچنین داروهای بیماران ام اس جزو تعهدات بیمه‌ای خدمات درمانی استان قرار گرفته است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه بیماران سرطانی در حد مخاطره یک‌هزار نفر در خراسان شمالی وجود دارد،‌ گفت: این بیماران زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار داشته و از خدمات آن بهره‌مند هستند.
به گفته وی ۴۰۰ نفر از این بیماران در معرض شدت مخاطره قرار داشته که عمدتا دارای سرطان دستگاه گوارش، سینه و پروستات هستند.
این پزشک علت عمده سرطان‌ها در استان را مصرف غذاهای شور، پرچرب و داغ عنوان کرد.
وی همچنین به مزایای اجرای طرح پزشک خانواده در ارتقای سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح به ارتقای سلامت جامعه و تشخیص به موقع بسیاری از بیماری‌های افراد کمک می‌کند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی دسترسی افراد صاحب دفترچه بیمه به خدمات درمانی ارزان قیمت را برشمرد و گفت: تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها، مانند فشارخون، بیمارهای قلبی، دیابت و برخی از بیماری‌های داخلی از دیگر مزایایی استفاده افراد از پزشک خانواده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.