بیمه کشاورزی به تعهد خود عمل نکرد

بینا- مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونیهای عشایری ایران با انتقاد از عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی در عدم بیمه محصولات جامعه عشایری کشور، خواستار رسیدگی این موضوع توسط مسئولان مربوطه شد.
به گزارش بینا، افشین صدر دادرس درخصوص وضعیت بیمه محصولات کشاورزی و دامی جامعه عشایری به مهر اظهارداشت: در چندماه گذشته مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی تفاهم نامه ای را با سازمان امور عشایر جهت بیمه محصولات جامعه عشایری منعقد کردند که برمبنای آن، قرار بود تشکلها و تعاونیهای عشایری به عنوان کارگزار این صندوق مستقیما در مناطق عشایری مسئولیت بیمه گری و ارزیابی غرامت محصولات کشاورزی و دامهای عشایر را برعهده بگیرند.
وی با ابراز تاسف از عدم اجرای تفاهم نامه مذکور توسط مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی، گفت: مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاکنون علی رغم تعهدات خود به مفاد تفاهم نامه ای که با سازمان امورعشایری منعقد نمودند، عمل نکرده اند.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونیهای عشایری ایران دربیان علت آن عنوان کرد: مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی پس از امضای تفاهم نامه نظرشان تغییر کرده است و می گویند باید شرکتهای خدمات بیمه ای که این صندوق در نقاط مختلف کشور ایجاد کرده است، کار بیمه گری محصولات کشاورزی و دامی جامعه عشایری را انجام دهد چون این صندوق با سازمان نظام مهندسی کشاورزی قرارداد ایجاد اشتغال به امضا رسانده است و اعضای شرکتهای خدمات بیمه ای فارغ التحصیلان رشته کشاورزی هستند و باید آنها این کار را انجام دهند.
این فعال جامعه عشایری اضافه کرد: پاسخی که ما به آنها داده ایم، این است که مسئولیت اصلی شما بیمه کردن محصولات کشاورزی و دامی است؛ نه ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته کشاورزی!
دادرس با اشاره به اینکه اقدام مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی در زیرپا گذاشتن تعهدات خود برای چندمین بار است که تکرار می شود، خواستار رسیدگی این موضوع توسط مسئولان مربوطه شد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.