بیمه : کوتاهی نکردیم، مترو بیمه نبود

معاون فنی بیمه ایران با اشاره به اینکه عمده خسارت وارده به مترو تهران ناشی از برداشت ضایعات بوده و خارج از تعهدات بیمه ایران است، گفت: به محض پایان تحقیقات به تمام تعهدات خود عمل می‌کنیم.

سیاوش سعیدیان در گفت‌وگو با  آنا، در خصوص ادعای شرکت مترو تهران در پرداخت حق بیمه ۱۳ میلیارد ریالی به بیمه ایران و ممانعت این شرکت بیمه از پرداخت خسارت حاصل از آب گرفتگی اخیر مترو، اظهارداشت: مطابق بررسی کارشناسان خسارت مترو حدود ۸۵ میلیارد ریال برآورد شده که به محض پایان تحقیقات پرداخت خواهد گردید.

وی ضمن بیان این مطلب که بیمه مترو در سه قالب بیمه نامه تنظیم شده است، گفت: در یکی از این نوع بیمه نامه‌ها شکست ماشین آلات مانند تجهیزات ، تأسیسات ، آسانسورها ، پله های برقی ، اتاق فرمان تحت پوشش قرار می گیرد که البته این بخش فاقد پوشش خطر سیل است.

سعیدیان اضافه کرد: بنابراین خسارت وارده از ناحیه سیل از تعهدات شرکت بیمه ایران خارج است.

معاون فنی بیمه ایران به نوع دوم پوشش بیمه‌ای مترو اشاره کرد و افزود: بیمه سازه‌های تکمیل شده همانند ابنیه ، ایستگاه ها و تونل‌ها در مقابل خطر حوادث طبیعی و غیر طبیعی از جمله خطر سیل در این پوشش قرار داد امااین نوع بیمه نامه برداشت ضایعات مانند آب و رسوبات را در بر نمی‌گیرد.

به گفته این مقام مسؤل در بیمه ایران عمده خسارت وارده به مترو تهران در آب گرفتگی اخیر مربوط به برداشت ضایعات برآورد شده که این خسارت مشمول تعهدات شرکت بیمه ایران قرار ندارد.

به اعتقاد معاون شرکت بیمه ایران نکته قابل تأمل در این رابطه عدم اجرای تعهدات بیمه گذار (شرکت بهره برداری مترو تهران ) در پرداخت حق بیمه‌ها و خریداری پوشش های کامل بیمه‌ای است.

وی ضمن بیان این مطلب که به محض پایان تحقیقات و رفع ابهامات تصمیم گیری قطعی در خصوص پرداخت خسارت مترو تهران از جانب بیمه ایران انجام خواهد شد، گفت: امیدواریم در هفته های آینده این پرداخت خسارت انجام و به تعهدات خود در سریع ترین زمان اجراء نماییم.

وی در پاسخ به این پرسش که مسئولان مترو تهران مدعی هستند تمام مدارک لازم خرید پوشش های کامل بیمه ای مترو را در اختیار دارند و بیمه فقط با آوردن بهانه از پرداخت خسارت شانه خالی می کند، گفت: بیمه ایران براساس مستندات و مدارک خود به تمام تعهدات خود عمل کرده و هیچ کوتاهی در این خصوص انجام نداده است.

به گزارش آنا، تقریباً در روزهای پایانی فرودین ماه سال جاری بود که ورود سیلاب ناشی از بارش باران در مترو تهران مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آورد. به نحوی که رفع این مشکل تا چند روز به طول انجامید و چند ایستگاه مترو موقتاً تعطیل شد.

در نهایت با حضور شهردار تهران و دستور رسیدگی به این موضوع از جانب ریاست جمهور تا حدودی در یک بازده زمانی کوتاه این مشکل برطرف گردید.

اما نکته قابل تأمل این موضوع ابهامات پرداخت خسارت و ارقام متفاوت میزان خسارت از جانب شرکت مترو بود.

البته در این میان شرکت بیمه نیز حاضر به پرداخت کل خسارت نبود و فقط در چارچوب تعهدات خود وعده پرداخت خسارت را عنوان می کرد که این امر موجب اعتراض شرکت مترو قرار گرفت.

زیرا به اعتقاد آنان ما تمام حق بیمه‌ها را پرداخت و باید کل خسارت را دریافت نماییم.

به هر حال از آن حادثه حدود دو ماه می گذرد و همچنان پرداخت خسارت مترو تهران در بلاتکلیفی میان شرکت مترو و بیمه ایران قرار دارد.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.