بیژن بیرنگ؛ پس از شام ایرانی، عشق تعطیل نیست

۱۸اردیبهشت،

برترین مجله اینترنتی ایران

روزنامه تماشا: بیژن بیرنگ را با سریال های «خانه سبز»، «همسران» و «سیب خنده» به یاد می آوریم. اما این روزها بیژن بیرنگ کمتر یک تهیه کننده است؛ او ایده های بسیاری در سر دارد و چند پروژه که در نوبت مانده است. همین روزهاست که تازه ترین سریالش از شبکه دو روی آنتن می رود.

قصد تهیه یک مجموعه تازه دارد هزار و یک ایده دیگر. اما علاوه بر این سر شلوغی از توقف های چند ساله پروژه هایش دلگیر هم است. یک گزارش و گپ کوتاه از دنیای این روزهای بیژن بیرنگ تهیه کرده ایم و پروژه هایی در دست انجام است.

* تقریبا دو سال پیش بود که بیژن بیرنگ اعلام کرد که می خواهد «شام ایرانی» را تهیه و کارگردانی کند. این خبر با عکس العمل های متفاوتی روبرو شد. او در نهایت بعد از دو سری تولیدش را متوقف کرد و ادامه ساختش را به محمد شایسته سپرد. به همین خاطر است که اصلا دوست ندارد در این مورد صحبت کند.

اما «شام ایرانی» زمینه ای برای ساخت مجموعه های تازهتری در شبکه خانگی شد. علاوه بر اینکه همین روزها سریال «مادر» از شبکه دو سیما را به روی آنتن می برد؛ تصمیم دارد یک مجموعه تازه را در شبکه خانگی تهیه کند. «عشق تعطیل نیست» عنوان تازه ترین مجموعه ای است که بیژن بیرنگ تصمیم به ساخت آن گرفته است.

یک کمدی اپیزودیک برای شبکه خانگی

او در مورد این پروژه می گوید: «سال های بسیاری است که روی ایده و سوژه این مجموعه کار کرده ام و علاقه داشتم که به لحاظ کمدی فرمی تازه داشته باشد. این مجموعه یک کار اپیزودیک است. شخصیت های این مجموعه که ده نفر می باشند هر بار با یک موضوع تازه روبرو می شوند. فیلمنامه «عشق تعطیل نیست» را به تازگی تمام کرده ام، هنوز هیچ بازیگری برای ساخت قطعی نشده است اما چند ایده برای انتخاب بازیگران در سر دارم. این کار در راستای کارهای قدیمی من است، اما با یک حال و هوای تازه، احتمال اینکه از بازیگران کارهای قدیمی استفاده کنم، بسیار کم است، چرا که این یک کار کاملا متفاوت است. قرار است که این مجموعه را در شبکه خانگی منتشر کنم.»

بعد از «شام ایرانی»، «عشق تعطیل نیست» دومین همکاری بیژن بیرنگ در شبکه خانگی به حساب می آید. با تمام اتفاق هایی که بر سر «شام ایرانی» افتاد اما بیژن بیرنگ همچنان علاقه دارد تازه ترین مجموعه اش را در شبکه خانگی توزیع کند.

او در مورد شبکه خانگی می گوید: «کار در شبکه خانگی برای من راحت تر است، آمار و ارقام به نظرم واقعی تر می آید. مردم آنچه دوست دارند را می خرند و آنچه نمی پسندند را نمی خرند. من هم حالا ترجیحم این است که «عشق تعطیل نیست» را برای شبکه نمایش خانگی تولید کنم چرا که اعتقادم بر این است که وقتی آدم پولش را از مردم می گیرد برایش دلچسب تر است. مثل کار در سینما که اگر اثری خوب باشد مردم برایش خرج می کنند و دیگر بحث بودجه مطرح نیست. من شخصا این شبکه را دوست دارم و برایش آرزوی موفقیت می کنم تا رونق پیدا کند.»

سریال «عشق تعطیل نیست» قصه زن و شوهری است که زن دارای شخصیتی فعال، رویاپرور، پویا و جستجوگر است و در کنار همسر و پدر و مادرش هر بار قصه ای در این مجموعه و مکان های خاص بین این آدم ها اتفاق می افتد.

* بیژن بیرنگ علاوه بر «عشق تعطیل نیست»، ایده های بسیاری برای ساخت مجموعه های تازهتر دارد، اما از بی مهری مسئولین دلخور است. بزرگترین دلخوری این روزهای بیژن بیرنگ به تعویض برای ساخت «بلندی های بادگیر» باز می گردد. «این سریال با وجود اینکه دو بار به مرحله برآورد رسید، در نهایت متوقف شد و حالا احساس می کنم زحمات چهارساله من و مهران هام روی هوا مانده است.

برای تلویزیون چندین پروژه در قالب سریال در دست داشتیم که همه آنها تعطیل شد. از میان آنها یک پروژه به نام «بلندی های بادگیر» در قالب یک مجموعه درام با مهران مهام داشتیم که چهار سال پیش آغاز به تحقیق کردیم و حتی دو بار هم در معاونت سیما برآورد شد اما در نهایت هنوز که هنوز است متوقف مانده.

اوایل قرار بود «بلندی های بادگیر» در ۳۶۰ قسمت تولید شود به همین خاطر ما به سراغ ادبیات جهان رفتیم اما بعد ۹۰ قسمت کاهش یافت و در نهایت هم که قرار بود در ۵۰ قسمت ارائه شود کلا متوقف شد و حالا با وجود اینکه چهار سال قبل هنوز متوقف است.»

* با وجود تمام دلخوری های بیژن بیرنگ از صدا و سیما، سریال «مادر» از هفته آینده به روی آنتن شبکه دو سیما می رود. «این سریال بعد از دو سال قرار است به روی آنتن برود، یک کار کمدی است که نگاه تازه ای به جنگ دارد. باید دید از این کار چطور استقبال می گردد و بعد در مورد همکاری مجدد با تلویزیون فکر کنیم.»

این سریال به تهیه کنندگی مهران رسام است و داستانی در حال و هوای جنگ و دفاع مقدس دارد. داستان روایتگر مادری است که برای دیدن پسرش به منطقه جنگی می رود. او می خواهد پسرش را به خانه ببرد اما با دیدن فضای صمیمی در جبهه به عنوان پرستار مشغول به خدمت می گردد.

این سریال ادامه داستان سریال «همچو سرو» است که سال ۸۹ از شبکه دو پخش شد. گوهر خیراندیش، پیمان بازغی و لاله اسکندری بازیگران این سریال می باشند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.