«بیژن نعمتی شریف» درگذشت

سینما پرس – گروه هفت هنر/ بیژن نعمتی شریف هنرمند مجسمه‌ساز، نقاش عروسک‌ساز و ازپیشکسوتان عرصه نمایش عروسکی پس از یک دوره طولانی بیماری دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگارتئاترسینما پرس، بیژن نعمتی شریف هنرمند پیشکسوت در عرصه تئاتر عروسکی پس از تحمل چند سال بیماری تومور مغزی، شب گذشته «۲۳ مرداد ماه» در گذشت.

بیژن نعمتی شریف متولد ۱۳۲۶ قائم شهر بود، وی در رشته مجسمه‌سازی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و در سال ١٣۵۴ در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان طراح و سازنده عروسک‌های نمایشی استخدام شد.

نعمتی شریف که طراحی و ساخت عروسک‌های ۵٨ پروژه نمایشی و غیرنمایشی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما و… را در کارنامه فعالیت های خود ثبت کرده دانشجویان زیادی را با تدریس در مجتمع دانشگاهی هنر، دانشگاه تهران، دانشکده تئاتر و سینما، دانشکده سوره و دانشگاه آزاد آموزش داده است.

این هنرمند در پروژه هایی همچون «بابابزرگ وترب»، «کارگاه»، «مدرسه خرگوش ها»،«سفرسبز در سبز»، «زاغچه کنجکاو»، «شش کلاغ ویک روباه» و…حضور داشته است.

گفتنی است مراسم تشییع این هنرمند پیش کسوت فردا ساعت ۱۰:۳۰ صبح از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم سوم این هنرمند نیز جمعه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب واقع در میدان صنعت، نبش خیابان حسن سیف برگزار می شود.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۰۳۵


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.