بیژن نوباوه به تماشای نمایش ˝شام با دوستان˝ رفت

اردیبهشت ۱۴۰۳

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم، دیشب به تماشای نمایش ˝شام با دوستان˝ به کارگردانی آیدا کیخایی نشست.

به گزارش هنرآنلاین، بیژن نوباوه، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم دیشب (یکشنبه، ۱۶تیر) با حضور در این سالن تئاتری به تماشای نمایش “شام با دوستان” نشست.

این نماینده مردم در مجلس پس از تماشای این نمایش، دربارهٔ آن گفت: نمایش “شام با دوستان” نسبت به رفتار همسران و بدبینی‌های موجود در جامعه بین زوجین، مطالبی را مطرح می‌کند که معمولا هم به همین شکل است؛ زیرا نداشتن توازن در رفتار اشخاص،‌ سبب اتخاذ تصمیم غلطی می‌شود که می‌تواند به خانواده آسیب برساند.

نوباوه با بیان اینکه به نظر من نمایش در انتقال پیام موفق‌تر از اجرا بود، تصریح کرد: امروز به سبب افزایش طلاق در جامعه و عدم تفاهم یا بسیاری از سوء‌تفاهم‌ها بین زوجین، به نظر می‌رسد این نمایشنامه می‌توانست بر مخاطب اثر مثبتی داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، نتیجه‌گیری “شام با دوستان” را خوب توصیف کرد و افزود: این نمایش، موضوع روز جامعه را با انتخاب دو زوج موفق و ناموفق نشان داد و ضمن بررسی مدل روابط، ارتباطات کلامی و غیرکلامی در این همسران، ویژگی‌های هر یکی از آنها را به خوبی نمایش داد.

نمایش «شام با دوستان» نوشته دونالد مارگولیز با ترجمه زهره جواهری و کارگردانی آیدا کیخایی، ساعت ١٨:٣٠ در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر با بازی نیکی کریمی، بهناز جعفری، امیر دلاوری و احمد ساعتچیان به روی صحنه می‌رود. همچنین نمایش “مرد بالشی” نوشته مارتین مک‌ دونا کار مشترک محمد یعقوبی و آیدا کیخایی شامگاه ۳ خرداد ماه اجرای خود را در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است. نمایش “مرد بالشی” با حضور علی سرابی، پیام دهکردی، احمد مهرانفر و نوید محمدزاده ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

این خبر می افزاید، نمایش “یرما” با کارگردانی علی رفیعی، نوشته فدریکو گارسیا لورکا و ترجمه احمد شاملو، تا ۲۶ تیر ماه ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

انتهای پیام/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.