بیکاری، خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد

۰۱م آذر ،

سلامت > تحقیقات– محققان دریافتند که از دست دادن شغل می‌تواند عاملی برای افزایش خطر حمله قلبی باشد و این خطر زمانی افزایش می‌یابد که یک نفر از کار اخراج می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بیکاری گریبان بیش از ۲ میلیون نفر را در بریتانیا گرفته است اما تاکنون اطلاعات اندکی دربارهٔ تأثیرات کلی از دست دادن شغل و خطراتی که این مسئله برای حمله و یا سکته قلبی به دنبال دارد شناخته شده است.

دکتر متیو دوپری و همکارانش از کالج دوک در ایالات متحده ارتباط میان بیکاری‌های طولانی مختلف و خطرات سکته قلبی در بیش از ۱۳ هزار آمریکایی ۵۱ تا ۷۵ ساله را مورد بررسی قرار داده است.

دکتر دوپری اظهار داشت: اگرچه خطرات سکته قلبی در سال اول پس از از دست دادن شغل در بیشترین حالت خود قرار دارد، اما وضعیت بیکاری، تعداد کلی مشاغل از دست رفته و دوره زمانی که فرد بیکار مانده می‌تواند با افزایش خطر سکته قلبی ارتباط داشته باشد.

گروه مطالعاتی که برای این تحقیق درنظر گرفته شد به طور متوسط ۶۲ ساله بودند و طی ۱۶۵ هزار و ۱۶۹ نفر/ سال، ۱۰۶۱ اتفاق سکته را تجربه کرده بودند.

در این گروه، ۱۴ درصد در آغاز مطالعه بیکار بودند، ۶۹٫۷ درصد یک یا بیش از یکبار شغل خود را از دست داده بودند و ۳۵٫۱ درصد زمانی را بیکار سپری کرده بودند.

آمارهای تحلیلی نشان می‌دهد که سکته قلبی درمیان اشخاص بیکار بیشتر بوده و خطر این مسئله زمانی بیشتر شده که فرد از یک تا چهار بار شغل خود را از دست داده است.

دکتر دوپری افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که وقتی فرد چندین شغل از دست می‌دهد خطر حمله قلبی به همراه عوامل ریسک سنتی چون استعمال دخانیات بیشتر وی را تهدید می‌کند. در این رابطه وضعیت اقتصادی کنونی و عدم ثبات در بازار کار و بیکاری میان کارگران باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد تا هدف‌های مناسب را برای مداخله موفق شناسایی کنیم.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.