“بیکاری” بزرگترین مانع احیای “اقتصاد اتحادیه اروپا” است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بسیاری از کارشناسان در اتحادیه اروپا دربارهٔ بحران بیکاری در کشورهای این اتحادیه اخطار می دهند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، بسیاری از کارشناسان در اتحادیه اروپا دربارهٔ بحران بیکاری در کشورهای این اتحادیه اخطار می دهندمعتقدند مشکل بیکاری بزرگترین مانع احیای اقتصاد اتحادیه اروپاست 

“بن باترز” مدیر امور مرکز اتاق‌های بازرگانی اروپا گفت: متاسفانه در اتحادیه اروپا آموزش‌ها با تقاضای بازار کار همخوانی ندارد. آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد که فرد آماده ورود به بازار کار شود و مهارت‌های لازم به او آموزش داده شود.

گزارش تازه مرکز مطالعاتی مکینزی و کمپانی نشان می‌دهد ۷٫۵ میلیون جوان در اتحادیه اروپا نه مشغول آموزش می باشند و نه مشغول به کار می باشند.

 ۲۷ درصد از کارفرمایان می‌گویند مجبورند به سبب اینکه متقاضیان مهارت لازم را ندارند، کسی را استخدام نکنند و جای خالی همچنان باقی می ‌ماند.

۷۴ درصد از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی نیز اعلام کردند فارغ التحصیلان آنها آماده ورود به بازار کار می باشند اما فقط ۳۸ درصد از فارغ التحصیلان گفتند مهارت لازم را برای کار دارند.

تحقیقات این مرکز مطالعاتی همچنین نشان می‌دهد تقریبا بیشتر جوانان در اتحادیه اروپا احساس می کنند به سبب هزینه‌های بالا نمی توانند تحصیلات خود را ادامه دهند.

اقتصاددانان می‌گویند تا مشکل بیکاری جوانان حل نشود، بهبود قابل توجه در اقتصاد اروپا حاصل نخواهد شد.

“کارستن برژیسکی” اقتصاددان ارشد بانک “آی ان جی”  گفت: برای اینکه شاهد احیای اقتصادی واقعی در اروپا باشیم لازم است هم تقاضا از خارج و هم تقاضا در داخل افزایش یابد. برای اینکه تقاضای داخلی بیشتر شود باید مشکل بیکاری حل شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.