بیکاری در آمریکا نگران‌کننده شد

رییس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد روند ایجاد اشتغال در اقتصاد این کشور رضایت بخش نیست و فدرال رزرو برای حمایت از اشتغال زایی در اقتصاد آمریکا سیاستهای محرک مالی و پولی بیشتری را اجرا خواهد کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، بن برنانکه تصریح کرد فدرال رزرو آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی به برنامه ۲۶۷ میلیارد دلاری خود برای خریداری اوراق قرضه و بدهی ها ادامه خواهد داد.

 

وی در کنفرانس خبری در واشنگتن که پس از نشست کمیته ویژه سیاستهای پولی فدرال رزرو برگزار شد ، افزود ، به نظر من تا زمانی که رشد و پیشرفت قابل توجهی در بازار کار آمریکا مشاهده نشود و روند اشتغال زایی برای افراد بیکار آمریکایی بهبود پیدا نکند ، باید به اجرای سیاستهای محرک پولی و مالی ادامه دهیم .

 

نرخ بیکاری آمریکا از فوریه ۲۰۰۹ میلادی تا کنون بالای ۸ درصد بوده است . نرخ بیکاری آمریکا از زمان به قدرت رسیدن اوباما در سال ۲۰۰۹ تا کنون بین ۷٫۸ تا ۱۰ درصد در نوسان بوده است .

 

دین ماکی کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد اگر روند اشتغال زایی در اقتصاد آمریکا طی ماههای آینده بهبود پیدا نکند فدرال رزرو باید در سالهای آینده نیز به سیاستهای محرک و انبساطی پولی ادامه دهد .

 

بر اساس این گزارش ، فدرال رزرو آمریکا از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون نرخ بهره بانکی را نزدیک به صفر ثابت نگه داشته و بیش از ۲٫۳ تریلیون دلار نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کرده است .

 

برنانکه افزود اقتصاد آمریکا باید هر ماه ۱۰۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کند تا ثبات و آرامش بر بازار کار این کشور حاکم شود . این در حالی است که بر اساس آمارهای وزارت کار آمریکا طی ماه می تنها ۶۹ هزار فرصت شغلی جدید در این کشور ایجاد شده است و نرخ بیکاری نیز از ۸٫۱ درصد در ماه آوریل به بیش از ۸٫۲ درصد رسیده است .

 

بر اساس پیش بینی فدرال رزرو نرخ بیکاری آمریکا تا پایان امسال بین ۸ تا ۸٫۲ درصد خواهد بود . این رقم در سال ۲۰۲۴ میلادی به ۷٫۵ تا ۸ درصد خواهد رسید .

 

برنانکه افزود اجرای سیاستهای ریاضتی در منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر رشد و رونق اقتصادی آمریکا داشته است .

 

مقامهای فدرال رزرو آمریکا بر این باورند که رشد اقتصادی این کشور امسال به ۱٫۹ تا ۲٫۴ درصد خواهد رسید . نرخ تورم آمریکا نیز امسال به کمتر از ۱٫۲ تا ۱٫۷ درصد خواهد رسید .


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.