بیکاری در آمریکا و قیمت طلا

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

موسسه مالی اچ اس بی سی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد، در صورت ادامه روند ناامید کننده بازار اشتغال آمریکا قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

ادامه بحران بیکاری در آمریکا سبب افزایش قیمت طلا خواهد شد

به گزارش ممتاز به نقل از آی بی تایمز؛ موسسه اچ اس بی سی در گزارش تحلیل وضعیت بازار طلا اعلام کرد، در صورتی که عملکرد ناامید کننده بازار اشتغال آمریکا ادامه یابد فدرال رزرو نیز چاره ای جز ادامه اجرای محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری نخواهد داشت و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش هاوارد ون کارشناس ارشد موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد، به نظر من عملکرد مایوس کننده اقتصاد آمریکا در زمینه اشتغال و کاهش بیکاری فشارها بر فدرال رزرو برای اجرای محرک پولی را افزایش خواهد داد و این مساله سبب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا خواهد شد.

وی افزود، وضعیت بیکاری و اشتغال یکی از مهمترین پارامترهایی است که فدرال رزرو در تصمیم گیری های خود آن را در نظر می گیرد.

تازه ترین گزارش وزارت کار آمریکا نیز نشان می دهد اقتصاد این کشور طی ماه قبل ۱۴۸ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. انتشار یافتن این گزارش سبب رشد ۲ درصدی قیمت جهانی طلا شده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.