بیکاری و گرانی، عامل افزایشی طلاق

چکیده: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در کشور گفت: بیکاری، رشد نرخ تورم، بالا رفتن هزینه‌های زندگی و تاثیر برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای از علل این موضوع است.

به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت محمد اسماعیل اظهار داشت: پایین بودن نرخ اشتغال و بیکاری سرپرستان خانوارها از نخستین علت‌هایی است که در رشد میزان طلاق تاثیر دارد.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزایش تورم و گرانی ها را از دیگر علل افزایش میزان طلاق دانست و افزود: افزایش هزینه های زندگی فشار مضاعفی را به لحاظ اقتصادی و روحی و روانی به مردم وارد می کند و در برخی موارد منجر به سست شدن بنیان خانواده و طلاق زوجین می شود.

وی در ادامه افزود: برخی از سریال های شبکه های ماهواره ای نیز در تزلزل نهاد خانواده تاثیر دارد و به طور کلی بنیان خانواده را زیر سوال می‌برد.

سعیدی با بیان اینکه طلاق در برخی از شهرها، به ویژه کلان شهرها افزایش بسیاری داشته است، اعلام کرد: جامعه ما به شدت از آسیب ها و تبعات ناشی از طلاق متاثر است که این موضوع می تواند در آینده تشدید شود.

این نماینده مجلس نهم عنوان کرد: یکی از نتایج طلاق فرزندانی هستند که به دلیل جدایی پدر و مادرشان دچار مشکلات و ناهنجاری های مختلفی می شوند و اگر این کودکان و نوجوانان از تربیت و توجه لازم برخوردار نشوند در آینده با معضلات گوناگونی روبرو خواهند بود.

وی زنان بی سرپرست را از دیگر نتایج افزایش میزان طلاق دانست و تاکید کرد: یکی از آثار و نتایج مستقیم طلاق، افزایش تعداد زنان بی سرپرست است که این پدیده نیز به نوبه خود معضلات و مشکلاتی را پیش روی جامعه قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار روحی و روانی ناشی از طلاق گفت: طلاق عواطف و احساسات افراد درگیر آن را تحت تاثیر قرار می دهد و اغلب این افراد با ناراحتی های روحی وروانی مواجه می شوند، به طوری که می توان گفت بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه ارتباط مستقیمی با موضوع طلاق دارد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.