بیگانگان به‌دنبال سرایت مشکلات برخی کشورهای منطقه به لبنان هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز پنجشنبه در دیدار رئیس جمهور لبنان، این کشور را، دارای اهمیت و حساسیت ویژه در منطقه خواندند و افزودند: برخی بیگانگان سعی می کنند مشکلات بعضی کشورهای منطقه را به لبنان سرایت دهند که همکاری و همدلی گروهها و طوایف لبنانی و تکیه بر ارزش مهم مقاومت می توانند این تحرکات را ناکام بگذارد.

حضرت آیت الله خامنه ای، لبنان را کشوری مهم و حساس در منطقه دانستند و افزودند: رهبران و شخصیتهای لبنانی توانسته‌اند تجربه خوبی از خود نشان دهند و با پایداری در برابر اختلاف افکنی مذهبی و طائفه ای و حمایت از مقاومت، بسیاری از مشکلات را حل کنند.

ایشان گفتگوهای میهنی در لبنان را سیاست صحیحی برشمردند و افزودند: برخی در داخل و خارج لبنان، نقشه هایی در سر می پرورانند اما شما، نخست وزیر، و رئیس مجلس مسائل را به خوبی اداره می کنید که این هم جهتی را باید حفظ کرد.

ایشان با تأکید بر مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در سوریه افزودند: تنها راه حل مسئله سوریه، جلوگیری از ارسال سلاح برای گروههای بی مسئولیت است.

در این دیدار آقای میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان ضمن قدردانی از برگزاری بسیار خوب و قوی اجلاس سران عدم تعهد در تهران و تأکید بر لزوم گسترش بیش از پیش روابط ایران و لبنان، اظهار امیدواری کرد: این نشست و ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد نتایج عملی مثبتی در موضوعات مختلف از جمله فلسطین داشته باشد.

رئیس جمهور لبنان همچنین با بیان توضیحاتی درخصوص اوضاع لبنان و گفتگوهای راهبردی دفاعی گفت: ما معتقدیم لبنان همچنان به مقاومت نیاز دارد و دولت لبنان مصمم است با ایجاد زمینه گفتگو و مفاهمه و همکاری، از سرایت هرگونه تنش خارجی به داخل لبنان جلوگیری کند.

آقای میشل سلیمان همچنین با اشاره به مسائل سوریه، افزود: لبنان مخالف هرگونه مداخله خارجی در سوریه است و تأکید دارد مسائل سوریه باید از طریق گفتگو حل شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.