بی‌بی‌سی رسما از ملکه بریتانیا عذرخواهی کرد

بی‌بی‌سی و یکی از گزارشگران این سازمان از بازگو کردن اظهارات خصوصی ملکه بریتانیا ابراز تاسف کرده‌اند.

فرانک گاردنر، گزارشگر امنیتی بی‌بی‌سی، روز گذشته در گفتگویی در یکی از شبکه های رادیویی این سازمان، گفت که چند سال پیش، الیزابت دوم، ملکه بریتانیا از اینکه برای بازداشت ابوحمزه المصری، روحانی  مسلمان، راهی قانونی وجود ندارد ابراز ناخرسندی کرده بود!

ابوحمزه به عنوان امام جماعت یک مسجداست. به گفته فرانک گاردنر، ملکه در گفتگویی خصوصی با او گفته بود که نظرات خود در این زمینه را با وزیر کشور وقت مطرح کرده است.

بی‌بی‌سی در اطلاعیه خود گفنه است که فرانک گاردنر در این برنامه رادیویی جزئیات گفتگویی خصوصی با ملکه را فاش کرد که چند سال پیش صورت گرفته بود؛ بی‌بی‌سی افزوده که این گفتگو می بایست همچنان خصوصی باقی می ماند و از اینکه گزارشگرش اعتمادی را که ملکه به او داشته محترم نشمرده، از سوی این سازمان و فرانک گاردنر ابراز تاسف عمیق کرده است.

روز گذشته، سخنگوی دربار بریتانیا در مورد اظهارات گزارشگر بی بی سی گفت که در مورد گفتگوهای خصوصی مربوط به اعضای خانواده سلطنتی اظهار نظر نمی کند.

وزارت کشور نیز از اظهار نظر در مورد “اینگونه گفتگوها” خودداری ورزید اما دیوید بلانکت، وزیر کشور پیشین، گفت که ملکه “به هیچ وجه” موضوع ابوحمزه را با او مطرح نکرده بود.آقای بلانکت گفته است که این موضوع نیز تعجبی ندارد و افزوده که «دیدگاه ها و نظرات من در مورد این فرد کاملا مشخص است».

ملکه بریتانیا بر اساس سنت در مورد مسایل سیاسی و موضوعات بحث برانگیز اظهار نظر علنی نمی کند و مجاز نیست برای تاثیر گذاری بر تصمیم گیری های سیاسی تلاش کند، اما می تواند دیدگاه های خود را به طور خصوصی به آگاهی مقامات دولتی برساند.

منبع:ما هستیم


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.