بی‌توجهی دولت میانمار به کشته شدن مردم بی‌دفاع به خاطر مین

۲۳ آبان ،

در سال قبل انفجار مین ها و دیگر مهمات به کشته شدن دست‌کم ۸۴ نفر و زخمی شدن ۲۹۳ نفر منجر شد که بیش از نیمی از قربانیان را غیر نظامیان تشکیل می دادند.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، میانمار به سبب چند دهه مناقشه بین ارتش و گروه های شورشی یکی از کشورهای جهان است که بیشترین مین گذاری در آن صورت گرفته است. روابط گروه های شورشی با حکومت مرکزی از وقت استقلال میانمار در سال ۱۹۴۸ آرام نشده است.

بر اساس تازهترین گزارش تفسیری ها، شمار قربانیان مین های ضد نفر در میانمار در سال ۲۰۱۱ افزایش یافته است و در این سال انفجار مین ها و دیگر مهمات به کشته شدن دست‌کم ۸۴ نفر و زخمی شدن ۲۹۳ نفر منجر شد که بیش از نیمی از قربانیان را غیر نظامیان تشکیل می دادند.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۰ شمار قربانیان ۳۶ نفر و شمار مصدومان ۲۳۸ نفر بود. به نقل از گروه های حقوق بشری، امکان دسترسی به بسیاری از مناطق مین گذاری شده وجود ندارد و به همین سبب آمار واقعی خیلی بیشتر است.

بر اساس گزارش تفسیری سازمان های غیر دولتی در بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۱ حدود ۳۲۵۰ نفر در میانمار به خاطر اصابت با مین کشته شدند و این کشور در سال ۲۰۱۰ تنها کشوری بود که به مین گذاری ادامه داد و دولت هیچ تلاشی برای کاهش این تلفات یا پاکسازی مین ها از مناطق مختلف انجام نداده است و ظاهرا ترجیح می دهد انرژی و بها خود را صرف مقابله با مردم بی دفاع و مظلوم مسلمان کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.