بی‌توجهی یک‌چهارم ابزارهای موبایلی به حریم شخصی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بیش از یک‌چهارم از ۱۰۰ ابزار موبایلی برتر جهان که در فروشگاه‌های اینترنتی App Store اپل و Google Play عرضه می‌شوند، فاقد سیاست‌های حفظ حریم خصوصی کاربران می باشند.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، مرکز Mobile Entertainment Forum(MEF) در یک بررسی تازه به این نتیجه رسیده است که ۲۸ درصد ابزارهای موبایلی برتر جهان بدون هرگونه سیاست خاص در حوزه حفظ حریم شخصی کاربران عرضه می‌شوند.
 
این مرکز همچنین توضیح داد که ابزارهای موبایلی اطلاعات شخصی کاربران را به روشی انتقال می‌دهند که کاربران با آن احساس سنخیت نمی‌کنند و تمایلی به دنبال کردن این روش‌ها ندارند.
 
این بررسی در حالی صورت گرفته است که پیش از این اعلام شده بود ۷۰ درصد کاربران توضیح داده‌اند که برای آن‌ها مهم است که بدانند کدام بخش از اطلاعات شخصی آن‌ها جمع‌آوری شده و به اشتراک گذاشته می‌شود. مرکز MEF در بررسی تازه خود سعی کرده است دریابد که در هر یک از ابزارها قوانین یاد شده چگونه ارایه می‌شوند، با چه زبانی نوشته می‌شوند و طول آن‌ها به چه صورت است.
 
این طور که گفته می‌شود تنها ۵۵ درصد ابزارهای موجود قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی کاربران را به صورت مجزا در اختیار آن‌ها می‌گذارند تا این قوانین را بارگذاری و مطالعه کنند. این آمار نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از ابزارهای رایگان که فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌شوند، فاقد قوانین مشخص در این زمینه می باشند.
 
همچنین گفته شده است که برای ۳۲ درصد ابزارها، این قوانین داخل برنامه نوشته شده است و علاوه بر این، ۶۹ درصد قوانین یاد شده به صورت طولانی و خسته‌کننده نوشته می‌شوند و بیش از ۷۵۰ کلمه دارند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.