بی‌سوادی مهمترین عامل وقوع جرم

۲۰فروردین۱۳،
ممتاز نیوز : محسن صرامی فروشانی نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، با بیان این مشکلات مالی تنها عامل بروز جرم نیست افزود: مسائل خانوادگی، بیکاری، نبود امیده به آینده و نبود مسائل نشاط آور در جامعه سبب بروز جرم می‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از برنا ؛ وی با بیان این‌که در بررسی وضعیت زندانیان، بی‌سوادی خصیصه مشترک بسیاری از آن‌ها بود اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بعد از بی سوادی، مسائل و مشکلات مالی و اقتصادی فرد را راهی زندان می‌کند. به عبارتی توجه به سوادآموزی و وضعیت معیشت اشخاص، جرم‌زداست.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر سواد آموزی دغدغه متولیان شده است تاکید کرد: از آن جایی که بی سوادی اصلی ترین عامل وقوع جرم حسوب می‌شود، دستگاه‌های مختلفی برای افزایش سواد زندانیان وارد کار شده و در حال سواد آموزی به این قشر می باشند.

به اعتقاد وی آموزش حین گذراندن دوره زندان، سبب می‌شود هدف اصلی از زندانی کردن مجرم که تادیب اوست، محقق شود. در غیر این صورت زندان به مکانی برای آموزش جرم بیشتر به مجرمان تبدیل خواهد شد.

صرامی تاکید کرد: بدون آموزش، زندان محل عضو گیری و تشکیل باندهای خلافکاری و همچنین آشنایی خلافکاران مختلف با هم خواهد بود. برای جلوگیری از وقوع این مشکل مسئولان آموزشی کشور باید برای آموزش زندانیان برنامه های بیشتر و مختلف تری داشته باشند.

وی در پایان گفت: به این ترتیب از بازگشت مجدد زندانی در اثر ارتکاب جرم به زندان جلوگیری کرده و بخش بسیاری از هزینه هایی که صرف نگهداری زندانی می‌شود کاسته خواهد شد و این بودجه را می‌توان صرف بازپروری خانواده های زندانیان کرد.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.