بی‌پولی در معاونت فرهنگی و خرید نسیه وزارت ارشاد

مجتبی انوری نویسنده و پژوهشگر با گله از مشکلاتی که در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای او و تعدادی دیگر از نویسندگان و ناشران پیش آمده گفت: وزارت ارشاد بر اساس تایید کمیسیون‌های مربوطه برای خرید کتاب، هر سال تعدادی از کتاب‌ها را از نویسندگان و ناشران می‌خرد و توزیع می‌کند. من هم جزء آن دست از ناشر مؤلفانی بودم که ارشاد ۵۰۰ نسخه از کتابم را جهت خرید تحویل گرفته و رسید شده است. بیش از یک سال است که با وجود تحویل کتاب با ۳۰ درصد کمتر از قیمت پشت جلد، هیچ پولی نه تنها به من بلکه به دیگر نویسندگان و ناشران پرداخت نشده است. گزیده ای از گفتگوی این ناشر را در ادامه می خوانید:

– مبلغی نزدیک به ۶-۷ میلیارد تومان در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بلوکه شده و با وجود مراجعه روزانه بسیاری از ناشران و نویسندگان، جواب مناسبی به ما داده نمی‌شود و پولی هم پرداخت نمی‌شود که این مشکل حتی با عوض شدن معاون فرهنگی وزارت ارشاد حل نشده و تغییری در وضعیت ما ایجاد نشده است.

– این مشکل در حالی است که قیمت کاغذ از ابتدای امسال ۷برابر شده، فیلم و زینک هم گران‌تر شده و عملاً ارزش کتاب ما از بین رفته و این آسیبی است که به ما خورده است به جای اینکه از نویسندگان حمایت کند. من این رقم را به نقل از امور مالی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نقل کردم که در پاسخ به نویسندگان و ناشران گفته‌اند. البته این مشکل درددل خیلی از مراجعان به وزارت ارشاد است.

– من حتی مراجعه کردم و خواستم کتابم را پس بدهند ولی جواب شنیدم که کتاب توزیع شده است اگر توزیع شده پس پول ما را بدهید! کتابی که ارشاد از من خریده «ایران شناسی برای همه» نام دارد که من آن را در غرفه‌ای که در نمایشگاه کتاب داشتم، ۶روزه فروختم و اگر بقیه نسخه‌ها هم بود، می‌توانستم آن‌ها را هم تبدیل به پول کنم.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.