بی احترامی به مادر و برادر؛ انگیزه ای برای طلاق همسر!

۰۸اردیبهشت،
ممتاز نیوز : هر جوانی که اقدام به ازدواج می کند لازم است مهارت ساختن حد و مرزهای تازه با خانواده پدری خود را داشته باشد و بتواند به شیوه سالمی از این حد و مرزها دفاع کند. ساختن این حد و مرزها به معنای بی اعتنایی و بی توجهی یا طرد خانواده پدری و حل شدن در رابطه با همسر نیست. زمانی فرد می تواند این حد و مرز سالم را ترسیم کند و به شیوه صحیحی از آن دفاع کند که در زمان مجردی به میزان سالمی از وابستگی و استقلال در خانواده خود دست یافته باشد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خراسان ؛ به این معنا که فرد با وجود این که معیارها و چارچوب های خانواده را رعایت می کند و با اعضای خانواده احساس تعلق و نزدیکی می کند بتواند اهداف شخصی خود را مشخص کرده و مسئولانه و متعهدانه آن ها را دنبال کند. برای اهداف و راه های رسیدن به اهدافش دلایل منطقی داشته و بتواند از دلایل خود دفاع کرده و آن ها را دنبال کند. زمانی که جوان این مهارت را کسب نکرده است ازدواج او یا از سر وابستگی ناسالم به خانواده و کاملا تحت نظر آن ها صورت می گیرد که بدیهی است بعد از ازدواج نیز این وابستگی ادامه داشته و سبب باز شدن باب دخالت خانواده های طرفین در زندگی زناشویی آن ها می گردد و یا انتخاب همسر در فضای استقلال ناسالم اتفاق افتاده وجوان می اندیشد چون زندگی خود اوست و او می خواهد با همسر آینده اش زندگی کند پس نیازی به رعایت معیارهای خانواده نداشته و می تواند به تنهایی و حتی با وجود مخالفت های خانواده اقدام به ازدواج کند. این سبک ازدواج نیز متاسفانه با مشکلات بسیاری همراه است.

هر دو مسئولیت ساختن حد و مرزها را بپذیرید

در حال حاضر ساختن حد و مرزهای سالم بین خانواده خود (شما وهمسرتان) و خانواده پدری طرفین ، موضوعی است که مسئولیت آن به عهده هر دوی شماست. هر دو نیاز است بر روی استقلال رای خود کار کنید. مسائل زندگی مشترکتان را قبل از انتقال به خانواده های پدری و بدون وصل کردن مشکلات به آن ها بین خودتان حل و فصل کنید. در صورتی که باز هم نتوانستید مشکلات را حل کنید از مشاور و یا فرد با تجربه و متخصص بی طرفی که با شما یا همسرتان خویشاوندی ندارد کمک بگیرید. در هر حال برای حل شدن مشکلات خانوادگی لازم است هر کدام از زوجین سهم خود را در ایجاد مشکل یافته و در پی اصلاح برآید.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.