بی بی سی، قیصر امین پور را هم مصادره نمود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

البته میزان مصادره و اشک تمساح ریختن بی‌بی‌سی، بستگی iبه شخصیت، جایگاه، مقام؛ سابقه و نام و نشان فردِ تازه از دنیا رفته دارد.

به گزارش تفسیری مجله شبانه ممتاز نیوز، پایگاه اینترنتی آهستان در تازهترین پست خود نوشت:

یکی از شگردهای چند سال اخیر بی‌بی‌سی iبه عنوان حرفه‌ای ترین؟! رسانه‌ی فارسی زبان اپوزیسیون جمهوری اسلامی، مصادره شخصیت‌های مختلف هنری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ماست. کافیست یک نفر سرش را بگذارد زمین و راحت شود، آن وقت سروکله‌ی بی‌بی‌سی فارسی هم پیدا می‌شود تا شناسنامه‌ای برای آن مرحوم بنویسد و اشکی بریزد!

البته میزان مصادره و اشک تمساح ریختن بی‌بی‌سی، بستگی iبه شخصیت، جایگاه، مقام؛ سابقه و نام و نشان فردِ تازه از دنیا رفته دارد. گاهی هنرمندی است که هیچ حرف سیاسی از او شنیده نشده، اما ناگهان بعد از مرگ iبه چهره‌ی سیاسی مخالف حکومت تبدیل می‌شود! گاهی شهیدی در راه انقلاب و دفاع مقدس است که از قضا با روشنفکران سکولار و لائیک و ضدانقلاب هم مشکل داشته، اما بی‌بی‌سی برایش مراسم می‌گیرد و از مخالفتش با حکومت می‌گوید! گاهی هم شاعری است مثل قیصر امین پور که شاعر انقلاب است اما بی‌بی‌سی بعد از پنج سال نتیجه می‌گیرد که او در سال‌های آخر عمرش، مخالف حکومت شده بود!

این قبیل اشک ریختن‌ها و سینه‌زدن‌های نمایشی آنقدر تابلو است که iبه خوبی رنگ و بوی مصادره سیاسی را می‌توان در پس آن دید. در قدم اول، بنا را بر اثبات دشمنی با انقلاب و یا پشیمانی آدم‌ها از روحیه انقلابی‌ می‌گذارند. اگر ادعای دشمنی و پشیمانی iبه راحتی قابل اثبات نباشد، iبه یک شگرد منافقانه‌ی دیگر می‌رسند. ادعای دوستی با امام و دشمنی با آیت الله خامنه‌ای!

مثلا iبه همین ادعاهای بی‌بی‌سی درباره قیصر نگاه نمایید. از سویی با شاعری طرف می باشند که انقلابی بود، یعنی این ویژگی را نمی‌توانند از او بگیرند، از سوی دیگر وظیفه دارند که iبه هر قیمت ممکن مخالفتش را با انقلاب ثابت نمایند. بنابراین نویسنده در هر جمله و پاراگراف، خودش را iبه آب و آتش زده تا یک طوری مخالفت قیصر را با رهبر انقلاب نشان دهد. حتی iبه iبهانه‌ی عکس نگرفتن و در جلسه‌ی شعر حضور نداشتن و اسم رهبر را نبردن! قابل توجه اینجاست که این ادعاها را برای آن شاعرانی که iبه طور مثال اسم رهبری را برده و یا برایش شعر گفته اند هم تکرار می نمایند؛ البته iبه شکلی دیگر!

خلاصه مطمئن باشید که جناب بی‌بی‌سی برای تک تک هنرمندان، فرهنگیان، سیاستمداران، اقتصاددانان، ورزشکاران و … یعنی برای همه شخصیت‌های شناخته شده‌ی این مملکت نقشه کشیده و از همین حالا خاطرات و مقالات و گزارش تفسیریاتی را آماده نموده و کنار گذاشته. فقط منتظر است تا خبر رفتنشان را بشنود! کاری هم iبه این ندارد که فلانی و iبهمانی یک عمر چگونه زندگی نموده‌اند و اصلا چه تفکرات و عقایدی داشته‌اند و iبه کدام جهان‌بینی و مرام و مکتبی وابسته بوده‌اند؟ مهم این است که دستشان از این دنیا کوتاه است و قادر iبه دفاع از خودشان نمی باشند. چه فرصتی از این iبهتر برای لاشخورهای سیاسی؟


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.