بی تجربه هستم، قول مدال نمی دهم

روح اله عسگری، ملی پوش دو و میدانی در لیگ ستارگان آسیا توانست نخستین سهمیه ایران را در مسابقات المپیک بدست‌ آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، روح اله عسگری، ملی پوش دو و میدانی متولد ۱۵ دی ۱۳۶۱و اهل گندمان یکی از شهرهای چهارمحال بختیاری است همچنین وی فوق لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه آزاد اسلامی دارد در ادامه با روح اله عسگری یکی از نفرات کاروان ورزش المپیک ۲۰۱۲ لندن بیشتر آشنا می شویم.

چه وقت وارد ورزش دو و میدانی شدید؟  از کلاس پنجم ابتدایی با حمایت حمید محمدی فرد مربی ورزش وارد ورزش دومیدانی شدم بعد از آن از اول راهنمایی تا پایان تحصیلات دانشگاهی زیر نظر قنبری فعالیت دو و میدانی می کردم مسئولان دومیدانی بعد از مسابقات دوحه مربیان روس را برای آماده شدنم برای مسابقات انتخاب کردند. در سه سال گذشته هم زیر نظر قربانی در گرگان تمرین می کردم . عید امسال هم مربی ام را عوض کردم و با حاج آقا کیا کار کردم و در حال حاضر هم مربی ام فیروزی است.

دلیل تغییر این همه مربی چیست؟ شرایط جسمانی و روانی ام باعث شد به اجبار مربیانم را پی در پی تغییر دهم که در حال حاضر هم امیدوارم تا پایان اعزام شدن به المپیک با فیروزی کار کنم.

وضعیت تمریناتتان تا قبل از اعزام شدن به المپیک را چطور ارزیابی می کنید؟ خدا را شکر تمرینات خوبی در سه سال گذشته انجام دادم و تا جایی پیشرفت کردم که ورودی A سهمیه المپیک را به همراه احسان حدادی در لیگ ستارگان قطر به دست آوردم با اینکه بعد از گرفتن سهمیه المپیک تمرینات خوب و منظمی را پشت سر گذاشتم اما هنوز جا برای آمادگی صد درصد برای المپیک و بهتر شدن  را دارم.

وی درباره دریافت حقوق و پاداش المپیکی نشدنش توسط فدراسیون دو و میدانی گفت: در سال های گذشته مشکلات عدیده ای ما ورزشکاران دومیدانی داشتیم و حقوقمان به طور منظم پرداخت نمی شد اما با حضور داوری رئیس فدراسیون دومیدانی مشکلات مان تا حدودی برطرف شد رئیس فدراسیون دومیدانی قوا داده که بعد از برگشت از سفر، حقوق و پاداش کسب سهمیه را به ما دومیدانی کارها پرداخت کند که امیدوارم به تعهداتشان تا قبل  از اعزام به المپیک عمل کنند.

ملی پوش دو و میدانی درباره وضعیت جسمانی روحی اش قبل از اعزام به المپیک بیان داشت: قبل از اعزام به لیگ ستارگان قطر مشکل روحی و روانی داشتم اما از وقتی تمریناتم را در تهران دنبال می کنم تمرکز بیشتری بدست آوردم و روز به روز هم بهتر از این می شوم.

عسگری درباره حریفانش در المپیک تصریح کرد: شناخت کاملی از حریفانم دارم برخی از حریفانم مانند دومیدانی کارهای آمریکا، کوبا، روسیه و چین جزء رکورد داران رشته ۱۱۰۰ متر با مانع هستند و من رقابت مشکلی با آنها خواهم داشت اما امیدوارم بتوانم خوب بدوم و بین این همه دومیدانی کار مطرح نتیجه و رکوردی شایسته کسب کنم.

عسگری درباره کسب سهمیه از سوی ۱۰ دومیدانی کار گفت: سیاستگذاری خوب مسئولان دومیدانی باعث شد که در این رشته بیشترین ورزشکار در المپیک ۲۰۱۲ لندن اعزام شویم. ما ملی پوشان دومیدانی به این باور رسیده ایم که المپیک مانند مسابقات دیگر آنچنان هم سخت نیست و اگر تمرکز لازم را در المپیک داشته باشیم می توانیم چندین مدال رنگارنگ کسب کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر مشکلات سخت افزاری و مالی مان برطرف شود و بستر مناسبی مسئولان ورزش برای دومیدانی کارها فراهم کنند احتمال کسب مدال در این رشته در المپیک هم افزایش می یابد .

ملی پوش دو و میدانی درباره پیش بینی اش از کسب مدال المپیک در رشته دومیدانی گفت: به نظرم احسان حدادی در بین ما ملی پوشان دومیدانی بیشترین شانس را برای کسب مدال در این مسابقات را دارد.

عسگری درباره کسب مدال توسط خودش در المپیک گفت: به خاطر سنگین بودن جو مسابقات المپیک و بی تجربگی قول مدال در این رقابت ها را نمی دهم اما تمام سعی ام را انجام می دهم که خوب بدوم و رکوردی در شان کشورمان برجای بگذارم./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.