بی تفاوتی مردم کشور میزبان به مهمترین رویداد ورزشی سال اروپا

مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا موسوم به ‘یورو ۲۰۱۲’ از هشتم ژوئن تا اول ژوئیه (۱۹خرداد تا ۱۱ تیر) به طور مشترک در لهستان و اوکراین برگزار می شود و تیم ملی فوتبال لهستان در گروه A این رقابت ها با تیم های یونان، روسیه و جمهوری چک هم گروه است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری لهستان (PAP)، موسسه نظر سنجی CBOS با انتشار گزارشی به همراه نظر سنجی انجام شده در مورد نگاه مردم لهستان به این مسابقات، اعلام کرد که تنها ۱۴ درصد از جمعیت ۴۰ میلیون نفری لهستان به فوتبال علاقه دارند و آن را بصورت جدی پیگیری می کنند.

براساس نتایج حاصل از این گزارش تحقیقاتی، تنها ۲۹ درصد لهستانی ها بصورت تفریحی، بخشی از وقت روزانه خود را به تماشای بازی فوتبال اختصاص می دهند.

۶۰ درصد علاقمندان به فوتبال در لهستان را مردان تشکیل می دهند و از میان زنان این کشور تنها ۲۶ درصد فوتبال را دوست دارند.

لهستان در اولین بازی از مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۲ و در بازی افتتاحیه این جام، روز هشتم ژوئن در استادیوم شهر ورشو میزبان یونان خواهد بود.

برغم بی تفاوتی های موجود در بین مردم لهستان درخصوص رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا در این کشور، کارشناسان ورزشی از تیم ملی فوتبال لهستان که بیشتر بازیکنان آن از بازیکنان غیر بومی تشکیل شده را یکی از تیم های شگفتی ساز این دوره از رقابت ها دانسته و معتقدند این تیم می تواند با استفاده از شانس میزبانی حتی از تیم هایی باشد که می تواند نیم نگاهی به قهرمانی یورو ۲۰۱۲ داشته باشد.

اروپام ** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱ **۱۰۸۰** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۹۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.