بی مهری «مسکن مهر» با مستاجران!

سهشنبه ۹ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نوساز: “مسکن مهر بین ۳تا ۱۴ میلیون تومان گران شد.”، “برخی پیمانکاران مسکن مهر در پرند و پردیس در اقدامی یکطرفه قیمت نهایی را افزایش داده‌اند.”، “وزیر راه و شهرسازی: افزایش قیمت‌ها تاثیری بر قیمت نهایی مسکن مهر نداشته است”،” اتمام کامل پروژه ملی مسکن مهر را تا پایان نیمه اول سال آینده قطعی است”، ” “پروژه های مسکن مهر تاثیری در نرخ مسکن در شهر های بزرگ نداشته است.”

این ها مجموعه خبرها ضد و نقیضی است که از پروژه مسکن مهر، iبه گوش می رسد. پروژه ای که شاید بتوان گفت با شرایط موجود تنها امید خانه دار شدن زوج های جوان و قشر ضعیف و متوسط در چند سال اخیر بوده است.

اخباری که می رود رویای خانه دار شدن را همچنان دور از دسترس نگه دارد

طرحی که دولت ، آن را iبه عنوان مهرورزی دولت iبه بی خانه ها معرفی نموده و وزیر مسکن و سایر اقتصادی های دولت، بارها از آن iبه عنوان راهی برای کنترل بازار مسکن و کاهش قیمت مسکن نام برده اند، در روزها ی آشفتگی بازار ارز و گرانی ها نه تنها نقشی در کاهش قیمت مسکن نداشته بلکه خود سوار بر بار تورم بر خلاف وعده های دولتی ها افزایش قیمت داشته تا گلایه های متقاضیان را بلند کند.

هر چند پروژهای نیمه همه و واحد های تحویل نشده مسکن مهر ، هر بار با اعتراض متقاضیان مواجه شده است اما ظاهرا این ها تنها مشکلات مسکن مهر نمی باشد.

از تخلفات گاه و بی گاه واگذاری واحد ها و بد قولی های موقع تحویل که بگذریم، تغییرات ناگهانی در قانون تحویل مسکن مهر و حالا نیز افزایش نجومی قیمت آن متقاضیان را با مشکلات اساسی مواجه نموده است.

همین چند روز پیش بود که علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود که افزایش قیمت‌ها تاثیری بر قیمت نهایی مسکن مهر نداشته و این پروژه در چارچوب قراردادهای پیشین iبه اتمام خواهد رسید، اما خبر ها حکایت از افزایش قیمت ۳ تا ۱۴ میلیونی مسکن مهر دارد.

از بعضی پروژه‌های مسکن مهر در پرند و پردیس خبر می رسد که در اقدامی یکطرفه و علیرغم امضای قرارداد از سوی متقاضیان، مشکلاتی iبه وجود آورده و قیمت نهایی این پروژه‌ها از سوی بعضی پیمانکاران افزایش یافته است.

اما این همه ماجرا نمی باشد. خبرها حاکی از این است که پروژه‌های درحال ساخت مسکن مهر نیز گران خواهند شد .

رییس کانون سراسری انبوه سازان با اعلام این خبر و با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن مهر حدود دو هفته است که در دستور کار قرار دارد،گفت: در حال مذاکره با دولت برای افزایش قیمت مسکن مهر هستیم تا قیمت iبه صورت کارشناسی مشخص شود.

ایرج رهبر همچنین گفت: قیمت تازه مسکن مهر با در نظر گرفتن افزایش قیمت مصالح ساختمانی و همچنین افزایش دستمزد نیروی انسانی تعیین می‌شودو فعلا میزان افزایش قیمت مسکن مهر مشخص نمی باشد و در این رابطه مذاکرات با دولت ادامه دارد.

در هر حال خبرها رسیده حکایت از این دارد که بر اساس گفته های بعضی ثبت‌نام‌ شده‌های مسکن‌مهر، تعاونی‌ها قیمت مسکن‌های مهر را ۳ تا ۱۴ میلیون تومان افزایش داده‌اند و از آنها مابه‌التفاوت قیمت تازه مسکن‌مهر را طلب می‌کنند.

از سوی دیگر ، پیش از این نیز خبرها ی در خصوص برداشت دولت از پرونده‌های مسدود مسکن مهر رسانه ای شده بود.

به گزارش تفسیری حرا ماجرا اما از این قرار بود که بعضی متقاضیان مسکن مهر پرند و دیگر شهرها از ماه‌ها بلکه بیش از یک سال پیش پس از تائید صلاحیت نهایی توسط دولت ثبت نام نموده بودند ، پس از تعیین پروژه و امضای قرارداد، آورده خود را واریز نمودند و قرارداد آنها نیز تائید نهایی شد ، اما بعد از مدتی متوجه شدند که بعد از بازگشت چند ماه از واریز آورده، پرونده آنها iبه دلایل مختلف مسدود شده و در عین حال از حسابهای آنها برداشت شده است.

به این ترتیب ، مسکن مهر نه تنها گامی در کاهش و کنترل قیمت مسکن برنداشته بلکه عملا مشکلات متعددی برای متقاضیان ایجاد نموده است. مشکلاتی که هرگز از سوی دولتی ها پذیرفته نشده و همواره پاک نمودن صورت مساله روال کار مسئولین مسکن مهر بوده است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.