بی نظمی در زمان دوسالانه سبب دلسردی هنرمندان می گردد

۳۱اردیبهشت،

با هنرمندان دوسالانه کاریکاتور/الهام عطایی آذر:

کاریکاتوریست و تصویرساز جوان کشورمان گفت: دوسالانه یا باید موضوع داشته باشد یا نداشته باشد وقتی هر دو این بخش‌ها در کنار هم باشد وضعیتی پیش می‌آید که من تجربه کردم و اثری که برای بخش موضوعی فرستاده بودم سر از بخش آزاد در می‎آورد.

الهام عطایی اذر که یک اثر از او در بخش آزاد دهمین دوسالانه کاریکاتور تهران به نمایش درآمده است در گفت‎وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین دربارهٔ دوسالانه دهم گفت: من اثری را برای بخش خرافه پرستی که موضوع دوسالانه است فرستادم اما گویا مسئولان دوسالانه صلاح دانسته‌اند که آن را در بخش آزاد قرار دهند. موضوع خرافه پستی برای فضای دو سال پیش که قرار بود دوسالانه برگزار شود بسیار مناسب بود و به سبب همین جذابیت بود که من آن را برای کارم انتخاب کردم.

وی افزود: متاسفانه دوسالانه دچار مشکل بی‌نظمی شده است و در زمان خودش برگزار نمی‌شود، این موضوع سبب دلسردی ما هنرمندان می‎شود، مدام منتظر برگزاری دوسالانه بودیم درحالیکه ۲ سال طول کشید تا دو سالانه برگزار شود. قبلا بسیار نظم بیشتری وجود داشت و به طور مثال کتاب را هر بار به موقع برای ما می‎فرستادند.

این تصویرگر با خوب ارزیابی کردن بخش کاراکترسازی ادامه داد: با اینکه بخش کاراکترسازی و موضوع خرافه پرستی بسیار خوب بودند اما من با بخش آزاد موافق نیستم. دوسالانه یا باید موضوع داشته باشد یا نداشته باشد وقتی هر دو این بخش‌ها در کنار هم باشد وضعیتی پیش می‌آید که من تجربه کردم و اثری که برای بخش موضوعی فرستاده بودم سر از بخش آزاد در می‎آورد.

عطایی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم دوسالانه از این به بعد با نظم بیشتری برگزار شود و از دواروان خارجی بیشتری نیز برای بررسی آثار دعوت شود تا اعتبار آن افزایش پیدا کند.

الهام عطایی آذر متولد ۱۳۶۳ شهر تبریز است. او که رشته فیزیک را دانشگاه صنعتی شریف خوانده است، کاریکاتور را از نوجوانی و نزد رحیم بقال اصغری در تبریز آغاز کرد و اکنون به صورت حرفه‏ای به کاریکاتور و تصوویرگری مشغول است.

انتهای پیام/
۶۵/۳۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.