بی نیازی کشور به تولید بنزین در پتروشیمی‌ها تا سه ماه دیگر

۱فروردین ۱۳،

بی نیازی کشور به تولید بنزین در پتروشیمی‌ها تا سه ماه دیگر

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: تا خرداد ماه جاری دیگر نیازی به تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی نیست.

 

به نقل از فارس، علیرضا ضیغمی با اشاره به راه اندازی طرح‌های افزایش ظرفیت پالایشگاه لاوان، اصفهان و تبریز در خرداد ماه سال گفت:با راه‌اندازی این طرح ها می توان گفت که دیگر نیازی به تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی نخواهد بود.

ضیغمی با اشاره به این که تولید بنزین قبل از اجرای پروژه‌های افزایش ظرفیت پالایشگاه ها ۴۲ میلیون لیتر در روز بود گفت: با توجه به این که در سال ۸۵ مصرف بنزین به ۷۳٫۵ میلیون لیتر در روز رسید و بیشترین آمار واردات بنزین به کشور ثبت شد سیاست کلی دولت بر این قرار گرفت که در پالایشگاه‌های موجود طرح‌های افزایش ظرفیت اجرا شود تا ایران از واردات بنزین بی‌نیاز شود.

ضیغمی گفت:تا پایان سال تولید بنزین بیش از مصرف خواهد بود به طوری که سال ۹۲ تولید بنزین به ۷۰ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

معاون وزیر نفت با اعلام این که در حال حاضر ۲۲ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ تولید می گردد خاطرنشان کرد: ۱۶ میلیون لیتر از این میزان در پالایشگاه امام خمینی شازند، سه میلیون لیتر در پالایشگاه آبادان و سه میلیون لیتر هم در پالایشگاه شهید تندگویان تهران تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآروده های نفتی ایران از رسیدن رقم تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ کشور به ۷۷ میلیون لیتر در روز تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: البته برای دستیابی به این رقم از تولید بنزین با کیفیت باید طرح های بزرگ ارتقای کیفیت پالایشگاه ابادان و اصفهان اجرایی شود.

عبدالحسین بیات مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اخیرا نیز اعلام کرده است سال قبل با تولید بنزین و گازوئیل در مجتمع‌های پتروشیمی کسری این دو فرآورده استراتژیک نفتی به طور کامل در کشور جبران شده است و هم اکنون نیز بعضی از مجتمع های پتروشیمی به منظور جبران کمبود بنزین تولیدی در مجتمع های پالایشی اقدام به تولید بنزین می کنند.

دوشنبه ۵ فروردین   ۱۷:۳۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.