بی گمان نام استاد صفوت در تاریخ موسیقی ایران جاودانه خواهد شد

۳۱فروردین۱۳،

پیام تسلیت مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری برای درگذشت داریوش صفوت

دکتر پیروز ارجمند، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، در پیامی درگذشت استاد داریوش صفوت، استاد پیشکسوت موسیقی،را به نمایندگی از مرکز موسیقی حوزه هنری به جامعه فرهنگی هنری کشور، بخصوص جامعه موسیقی، تسلیت گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در پیام تسلیت خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این استاد فقید، درگذشت استاد داریوش صفوت را ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر برای موسیقی ایرانی عنوان و خاطر نشان کرده است: بی گمان نام، آثار و نقش بزرگ استاد صفوت در تاریخ موسیقی ایران، ذهن دوستداران وی و شاگردانش، که اغلب آنها جایگاه رفیع و تاثیر گذاری در موسیقی ایرانی دارند، جاودانه خواهد شد.

استاد داریوش صفوت، شامگاه ۲۶ فروردین و پس از طی یک دوره بیماری در سن ۸۵ سالگی دار فانی را در شهر کرج وداع گفت و پیکر وی صبح ۳۰ فروردین در آرامستان بهشت سکینه کرج با حضور چشمگیر هنرمندان موسیقی و مردم به خاک سپرده شد و مراسم یادبود وی نیز بعدازظهر همان روز با حضور پر تعداد مردم و چهره های شناخته شده موسیقی چون شهرام ناظری، فرهاد فخرالدینی، حسین علیزاده، عبدالحسین مختاباد، حسام الدین سراج، داوود گنجه ای، قاسم زارع، داریوش طلایی، بیژن بیژنی، مهدی قبرایی، داریوش پیرنیاکان، اعضای خانه موسیقی و اعضای فرهنگستان علوم در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد. 

شایان ذکر است داریوش صفوت استاد پیشکسوت موسیقی پس از تحمل یک دوره بیماری، ۲۶ فروردین‌ماه در سن ۸۵ سالگی در شهر کرج درگذشت. صفوت از شاگردان ابوالحسن صبا بود و نزد وی به تحصیل موسیقی پرداخته بود.

صفوت هفتم آذرماه سال ۱۳۰۷ در شیراز متولد شد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌ حقوق دانشگاه تهران به پایان رسانده بود. وی به تکمیل هنر موسیقی نزد استاد ابوالحسن صبا پرداخت و این ارتباط را به مدت ده سال و تا پایان عمر استاد صبا ادامه داد.

این هنرمند در اواخر سال ۱۳۳۹ برای تدریس در مرکز مطالعات موسیقی شرقی در انستیتو موزیکولوژی سوربن به فرانسه رفت و به موازات آن در رشته‌ حقوق بین‌الملل دکترا دریافت کرد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.