تأثیر مصرف تخم مرغ بر روی عملکرد مغز و سیستم عصبی

۲۳ آبان ،

تخم مرغ یک منبع غذایی طبیعی و کامل است بر روی عملکرد مغز و سیستم عصبی تأثیر مثبت می گذارد.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛دکتر زهرا عبداللهی، سرپرست دفتر بهبود تغذیه حامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ماده ای به نام کولین که در تخم مرغ موجود است علاوه بر تاثیر قابل توجهی که بر روی عملکرد مغز و سیستم عصبی می گذارد، برای رشد و نمو جنین، کودک و سلامت قلب و عروق نیز تاثیر گذار است.

دکتر زهرا عبداللهی افزود: زرده تخم مرغ با حداکثر تاثیر گذاری در مقایسه با سایر غذاهای حاوی این مواد یا مکمل ها، از تحلیل رفتن لایه شبکیه و نابینایی ناشی از آن در سالخوردگی جلوگیری می کند که متاسفانه جایگاه تخم مرغ در سبد غذایی خانوادها به دلیل ناآگاهی در خصوص کلسترول آن کاهش یافته، است.

وی تصریح کرد: تخم مرغ نه تنها بالاترین منبع پروتئین مطلوب را دارا است بلکه تقریبا همهی ویتامین ها به جز ویتامین c و مواد معدنی ضروری مورد نیاز انسان را دارا می باشد، بنابراین تخم مرغ بهترین پروتئینی است که با نان یک غذای کامل و مغذی به حساب می آید و همه احتیاجات تغذیه ای را در یک وعده غذایی تامین می کند.

این متخصص تغذیه با اشاره به این که تخم مرغ فقط ۳/۱ درصد انرژی متوسط مورد نیاز روزانه را تامین می کند، گفت: تخم مرغ یک ماده غذایی غنی محسوب می شود که مقدار مواد مغذی بیشتری را نسبت به انرژی برای مصرف کننده تامین می کند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص سرانه مصرف تخم مرغ در کشور، ابراز داشت: در حال حاضر سرانه مصرف تخم مرغ در کشور ما حدود ۱۶۰ عدد است در حالی که این رقم در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به میزانی بالغ بر ۳۰۰ عدد هم می رسد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.