تأثیر معجزه آسای ویتامین D و کلسیم در کاهش مرگ و میر سالمندان

دوشنبه ۱۲ تیر – ۰۹:۱۴:۵۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مصرف ویتامین D‌به طور همزمان با کلسیم میزان مرگ و میر در سالمندان به ویژه زنان سالمند را کاهش و امید به زندگی را افزایش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، محققان دانشگاه آرهوس دریافتند که ویتامین D‌ به همراه کلسیم، مرگ و میر را در سالمندان کاهش می‌دهد و اثرات بسیار سودمندی بر روی سلامت عمومی بدن آنها دارد.
براساس این گزارش دانشمندان با انجام ۸ آزمایش تصادفی در طول ۳ سال روی بیش از ۱۰۰۰ فرد سالمند که ۹۰ درصد آنها زن بودند، به این نتیجه رسیدند که مصرف ویتامین D‌ و مکمل‌های کلسیم برای افزایش طول عمر سالمندان مفید است.
نتایج حاصل از این گزارش حاکی است که مرگ و میر در افراد مورد مطالعه در این پژوهش در مقایسه با گروه شاهد ۲۹ درصد کاهش یافت.
گفتنی است پیش‌تر تحقیقاتی درخصوص تأثیر کلسیم و ویتامین D  در کاهش خطر شکستگی‌های خود بخود در سالمندان ثابت شده بود اما طی این پژوهش مصرف این دو ماده به طور همزمان علاوه بر این باعث افزایش طول عمر مفید نیز در آنها می‌شود.
لارس رجنمارک سرپرست این مطالعه افزود، این بزرگترین مطالعه‌ایست که تا بحال اثر کلسیم به همراه ویتامین D‌ را این گونه بررسی کرده است و امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد مطالعات بیشتری در این زمینه باشیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۲۰۹۱۴۵۹۴۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.