تأثیر بانکداری الکترونیک را نادیده نگیرید

بینا- مدیر عامل بانک پاسارگاد با بیان اینکه بانکداری الکترونیک در اقتصاد ملی تأثیر بسزایی دارد، یکپارچگی، وحدت نگرش به مشتری، انعطاف‌پذیری، پردازش بدون واسطه و امنیت بالا را از مزایای مهم بانکداری الکترونیک برشمرد.
مجید قاسمی ضمن ارائه مقاله‌‌ در همایش بانکداری اسلامی، در خصوص نقش بانکداری الکترونیک در کاهش هزینه‌های خدمات بانکی، اظهار داشت: اغلب مدیران بانکی متوجه تأثیر بانکداری الکترونیک نیستند، در حالی که این موضوع در اقتصاد ملی و همچنین رفاه مردم تأثیر زیادی دارد.
قاسمی با اشاره به اینکه رقابت در فعالیت‌های خدماتی به شدت وجود دارد، گفت:‌ در نظام بانکی صحنه عمل فرا رقابتی است.
قاسمی با بیان اینکه بهره‌وری عوامل تولید در دیدگاه سنتی شامل بهره‌وری نیروی انسانی و سرمایه است، گفت: اما امروز موضوع سرمایه اجتماعی و همچنین تکنولوژی سهم بسیار مهمی در بهره‌وری دارد، بخش مهمی از بهره‌وری در نظام بانکداری در گرو توسعه خدمات الکترونیک است.
مدیر عامل بانک پاسارگاد با تشریح چهار دوره گذار در شکل‌گیری بانکداری الکترونیک، یکپارچگی، وحدت نگرش به مشتری، انعطاف‌پذیری، پردازش بدون واسطه و امنیت بالا را از مزایای مهم بانکداری الکترونیک برشمرد.
وی با تأکید بر رضایت مشتریان به عنوان یک اصل مهم در بانکداری گفت: این موضوع تا حدی اهمیت دارد که طبق مطالعات صورت گرفته، هزینه جذب یک مشتری جدید پنج برابر مشتریان فعلی است.
مدیر عامل بانک پاسارگاد تصریح کرد: طی مطالعات انجام شده در بیش از ۹۹ درصد از محصولات ناموفق شرکت‌ها قبل از ارائه، با مشتریان هیچ ارتباطی گرفته نشده است.
وی اضافه کرد: همچنین ۵ درصد کاهش نارضایتی مشتریان در سازمان سود شرکت را تا ۱۲۵ درصد افزایش می‌دهد.
قاسمی با اشاره به صدور سالانه یک میلیون برگ قبض آب، برق و غیره، گفت: هزینه این قبوض از زمان صدور تا پرداخت برای هر قبض ۹ هزار ریال است که در واقع در سراسر کشور سالانه ۹ هزار میلیارد ریال صرف این کار می‌شود، در حالی که با استفاده از بانکداری الکترونیک این هزینه به حداقل می‌رسد.
مدیر عامل بانک پاسارگاد با اشاره به اینکه کمتر از ۲۰ درصد کارکنان سازمان‌ها بیش از ۸۰ درصد سود سازمان را رقم می‌زنند، تصریح کرد: کارکنان ۶۲ درصد از سازمان‌ها از خدمات جدیدی که سازمان‌شان ارائه می‌کند، اطلاعی ندارند، که این یکی از نواقص بسیار جدی است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.