تأثیر مثبت شرکت‌های بانکی بر بازار بورس

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۷۸ واحدی به مرز کانال ۷۸ هزار واحد نزدیک شد که شرکت‌های بانکی بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

خبراقتصادی:در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص با افزایش ۱۷۸ واحدی به مرز کانال ۷۸ هزار واحد نزدیک شد و ۵۰۳ میلیون برگ سهم به ارزش ۱۴۱ میلیارد تومان داد و ستد شد.

در معاملات امروز بازار بورس، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، هلدینگ نفت،گاز و پتروشیمی تأمین، بانک تجارت، بانک صادرات، بانک پاسارگاد، بانک انصار، بانک پارسیان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری خوارزمی، معدنی و صنعتی گل‌گهر، نفت بهران، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، سایپا، پتروشیمی خارک، پتروشیمی شازند و پست بانک ایران بیشترین تاثیر افزایشی را بر شاخص داشتند اما در مقابل بعضی نمادها از جمله پالایش نفت بندرعباس، گروه مپنا، ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان و کالسیمین ضمن افت قیمت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

بر همین اساس شرکت‌های دارویی، بانکی و بعضی خودرویی‌ها برترین تقاضای بازار را داشتند اما بعضی شرکت‌های معدنی و خودرویی نیز حجم عرضه بالایی داشتند.

در فرابورس، شاخص با تاثیر منفی پتروشیمی مارون، پالایش نفت شیراز، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، آهن و فولاد ارفع و پتروشیمی زاگرس ۶ واحد منفی شد و به ۷۸۶ واحد رسید.

در این بازار اوراق امتیاز تسهیلات مسکن بیشترین کاهش قیمت را داشتند که به عقیده کارشناسان، این روند نزولی تا رسیدن به تعادل، ادامه‌دار خواهد بود.

در فرابورس بعضی نمادها از جمله توکاریل، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، بانک دی، اوراق مشارکت گل‌گهر، حق تقدم صنعت روی زنگان، پخش البرز و بانک سرمایه برترین تقاضا را داشتند که در این میان با آمدن خبرهای در خصوص توسعه خدمات دریایی و بندی سینا، این نماد با توجه به تحلیل‌های افزایش سودآوری آینده، پس از افت پیاپی قیمت با صف خرید دنبال شد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.