تأسیس پردیس مشترک علمی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

 

خبرگزاری آریا-حمید میرزاده از تأسیس پردیس مشترک علمی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه دکتر صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس امروز با دکتر  حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در محل این دانشگاه دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار  سورنا ستاری  به تجربه موفق پارک فناوری پردیس در ایجاد الگویی برای تأسیس شرکت های دانش بنیان و تجاری کردن نتایج پژوهش ها اشاره و تصریح کرد: آمادگی کامل انتقال تجربیات خود را به مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تأسیس پارک علم و فناوری داریم.

 میرزاده ضمن استقبال از پیشنهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: متأسفانه منابع درآمدی دانشگاه آزاد اسلامی منحصر به شهریه دانشجویان است.

وی خاطر نشان ساخت: این در حالی است که بودجه دانشگاه های برتر و معتبر       

بین المللی بیشتر از طریق کارآفرینی و تأسیس شرکت های دانش بنیان بدست می آید و کمتر از ۲۵ درصد درآمد آنها از شهریه هاست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، دهه چهارم فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی را “دهه توسعه کیفی” عنوان کرد و گفت: برای دست یابی به این هدف نیاز به تعامل و همکاری گسترده تری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم.

همچنین در ادامه این جلسه، مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس به ارائه خلاصه ای از فعالیت های این پارک و دستاوردهای آن از جمله صدور ۴۰ محصول تجاری شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک به خارج از کشور پرداخت.

وی با اعلام اینکه زمین مجاور پارک فناوری متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است، تأکید کرد: این زمین برای تأسیس پارک فناوری بسیار مناسب است.

بر اساس این گزارش مقرر گردید، به منظور ایجاد هم افزایی و استفاده از ظرفیت های دوجانبه، سند قرارداد همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی دو هفته آینده تنظیم و به امضا طرفین برسد.

همچنین در این جلسه موافقت شد تا از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی در واحد دبی برای عرضه دستاوردهای فناوری کشور با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده شود.

یکی دیگر از موضوعات این دیدار حضور نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان عضو حقوقی در ستادهای مختلف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.