تأکید دکتر احمدی نژاد بر لزوم گسترش روابط و همکاریهای ایران و گینه بیسائو

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ دکتر محمود احمدی نژاد شامگاه شنبه در دیدار رییس جمهور گینه بیسائو با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد، تا روابط خود را با این کشور در بخشهای مختلف توسعه دهد اظهار داشت: توسعه روابط و همکاریها با گینه بیسائو به عنوان یک اصل تغییر ناپذیر مورد حمایت دولت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران بوده و مطمئنا دو کشور با گسترش همکاریها می توانند اقدامات تأثیرگذاری را در جهت رشد و پیشرفت کشورهای یکدیگر انجام دهند.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین بر لزوم تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور و بررسی ظرفیتها و حوزه های همکاری در این کمیسیون تأکید کرد.

رییس‌جمهور گینه بیسائو نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: مطمئنا با مدیریت و ریاست ایران بر این جنبش به پیشرفتهای تأثیر گذار و خوبی دست خواهیم یافت.

وی همچنین با اشاره به روابط رو به گسترش جمهوری اسلامی ایران و گینه بیسائو خواستار ارتقاء سطح همکاریها در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، دارو، بازرگانی و امور زیربنایی شد.

**شبد** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۰۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.