تأمین بذر مورد نیاز کشت پاییزه در شهرستان هویزه

تاکنون حدود چهارهزار و ۵۰۰ تن بذر گواهی شده گندم برای کشت پاییزه به شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه اختصاص یافته است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر زراعت سازمان در جلسه شورای کشاورزی شهرستان هویزه با اعلام این مطلب گفت: برنامه کشت پاییزه استان با دو محور تأمین نهاده‌ها و تأمین آب تدوین شده و در همین راستا برنامه پیشنهادی تأمین آب به استانداری خوزستان اعلام شده که طی این برنامه برای رودخانه کرخه نور ۴۷ مترمکعب در ثانیه پیشنهاد و ارائه شده و در شورای تخصصی مطرح و با نظر دستگاه‌های ذیربط ازجمله سازمان آب و برق رقم نهایی تعیین و ابلاغ خواهد شد.

دکتر سیداحمدی درباره تأمین بذر گواهی شده گندم افزود: حدود ۱۱ درصد از کل سهمیه استان به دو شهرستان دشت آزادگان و هویزه اختصاص یافته که حدود چهارهزار و ۵۰۰ تن در نوبت اول تخصیص داده شده و در صورت موافقت مرکز پس از طی مراحل بوجاری، تخصیص‌های بعدی نیز انجام خواهد شد.

وی درباره تأمین کودهای شیمیایی خاطرنشان کرد: در زمینه تأمین کودهای فسفاته و ازته تاکنون ۳۰ درصد نیاز شهرستان هویزه تخصیص داده شده است و خرید نقدی کود باعث کند شدن روند تأمین شده است.

سیداحمدی با تأکید بر نقش بیمه محصولات کشاورزی در پایداری تولید ادامه داد: با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی سازمان سطوح بیمه محصولات کشت پاییزه به بانک کشاورزی اعلام شده که با توجه به حساسیت موضوع جلسات متعددی تاکنون برای این منظور برگزار شده است./

A-910710-10

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.