تأکید مجدد صالحی بر آمادگی ایران برای میزبانی از مخالفان دولت سوریه

در دیدار وزیر مشاور در امور آشتی ملی سوریه صورت گرفت

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار وزیر مشاور در امور آشتی ملی سوریه با تأکید بر بازگشت ثبات به سوریه از طریق راه‌های مسالمت آمیز، بار دیگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای میزبانی از مخالفان دولت این کشور اعلام کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، امروز(یکشنبه) در دیدار “علی حیدر” وزیر مشاور در امور آشتی ملی جمهوری عربی سوریه درباره روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه موضوع سوریه و راه‌های رسیدن به ثبات پایدار بحث و گفتگو کرد.

صالحی سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل مسائل و مشکلات منطقه را یادآور شد.

وی همچنین با یادآوری طرح شش ماده‌ای کوفی عنان، اصول بیانیه نشست تهران در موضوع سوریه و بیان این که مشکل این کشور تنها از طریق گفتگو قابل حل است، ضرورت توقف خشونت‌ها، شکل‌گیری مکانیسم پاسخ به مطالبات مردم، ایجاد فرآیند گفتگوی بین نظام و احزاب و جریان‌های سیاسی، کمک به فرآیند مشارکت سیاسی همه گروه‌ها و احزاب، کمک به گفتگوی ملی برای رسیدن به آشتی ملی را راه‌های رسیدن به ثبات و آرامشی پایدار در سوریه دانست.

“علی حیدر” وزیر مشاور در امور آشتی ملی جمهوری عربی سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع و مساعدت‌های ایران جهت بازگشت آرامش پایدار به سوریه و تأیید نقطه نظرات صالحی، از اراده مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ارتباط با مخالفان و هرگونه کمک در زمینه فراهم کردن زمینه‌های گفتگوی ملی تقدیر و استقبال کرد.

این مقام سوری با بیان اینکه همه مسائل سوریه از طریق مسالمت آمیز، گفتگو و مشارکت در روند سیاسی قابل حل است، اظهار داشت: طرح‌های سیاسی پیشنهاد شده برای حل مشکل سوریه باید دربرگیرنده توقف کامل خشونت‌ها، رد هرگونه مداخله خارجی و ارسال سلاح و اعزام نیروی خارجی به داخل سوریه باشد.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.