تأکید ایران بر توقف درگیری‌های نظامی در کشور مالی

۳۰م دیماه ،

معاون وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر حفظ حاکمیت، یکپارچگی و تمامیت ارضی کشور مالی، مناسبت‌ترین راه‌حل برای پایان بخشیدن به بحران موجود را توقف سریع درگیری‌های نظامی و بازگشت طرفین به گفتگوهای مسالمت‌آمیز دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان، در اظهاراتی در مورد تحولات اخیر کشور مسلمان مالی گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن پیگیری تحولات این کشور از کشته و آواره شدن هزاران نفر از مردم مظلوم این کشور ابراز تأسف می‌کند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم حفظ حاکمیت، یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور مسلمان، مناسبت‌ترین راه حل برای پایان بخشیدن به بحران موجود را توقف سریع درگیری‌های نظامی و بازگشت طرفین به گفتگوهای مسالمت‌آمیز دانست.

معاون وزارت امور خارجه بر حل بحران شمال مالی در چارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل و با مدیریت سازمان‌های منطقه‌ای نظیر اتحادیه آفریقا و اکواس تأکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد (نم) را به منظور مساعدت در ایجاد صلح و حفظ تمامیت ارضی کشور مسلمان مالی و همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای و کشورهای همسایه درگیر در این بحران اعلام کرد.

انتهای پیام/پ۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.