تئاترعروسکی ˈیک سفررویاییˈ درجشنواره بین المللی تئاترقزاقستان اول شد

معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای بهمن روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا، ضمن اشاره به حضور گروه نمایش فرهنگسرای بهمن در دومین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی در کشور قزاقستان، گفت: این گروه با اجرای نمایشˈ یک سفر رویاییˈ به نویسندگی و کارگردانیˈابوالفضل ورمزیارˈ وˈحامد زارعانˈ از تولیدات خانه هنرهای نمایشی فرهنگسرای بهمن در جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی قزاقستان شرکت و در بخش میدانی بعنوان نمایش برگزیده انتخاب شد.

ˈمحمدمهدی رضازادهˈ با اشاره به حفظ، احیا آیین ها و بازی های نمایشی که قابلیت اجرا در فضاهای باز و مکان های عمومی دارند، بیان داشت: هدف از شرکت گروه نمایشی این فرهنگسرا ایجاد زمینه های مناسب در اشاعه ریشه های نمایش ایرانی، حفظ و ثبت میراث کهن نمایشی ایران زمین و همچنین بهره بردن از دستاوردها و نمایش های سنتی سایر ملل برای بنیان تئاتر ملی است که در کنار اجرای کشورهای دیگر نمایان می شود.

وی افزود: نمایش ˈیک سفر رویاییˈ معرف شیوه های نمایش سنتی عروسکی ایران همچون خیمه شب بازی، عروسک انگشتی، پرده خوانی، عروسک غول پیکر در قالب نمایش شادی آور و داستانی مرتبط به دنیاست که با بازیگری ابوالفضل ورمزیار، محمدرضا معجون، بابک تن، مریم خاکسار تهرانی، حامد زارعان و کمیل شهسواری در شهر آلماتی قزاقستان بصورت میدانی به اجرا در آمد.

محمد مهدی رضازاده با اشاره به جایگاه هنرهای نمایشی در ایران افزود: هنر ناب ایران همیشه موجب اقتدار و عزت ایران در جشنواره های مختلف بین المللی بوده و این امر سبب شده است تا کشور عزیزمان ایران در کنار سایر کشورها درخشش داشته باشد.

وی ضمن اشاره به جذابیت و مهیج بودن نمایش این گروه در جشنواره افزود: مسئولین برگزار کننده این جشنواره عنوان کردند که اگر گروه ایرانی نبود، این جشنواره طراوت و شادابی نداشت .

معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای بهمن گفت: در این جشنواره ٢٣ کشور دیگر از جمله فرانسه، آمریکا، آلمان، یونان، روسیه، پرتغال، ایتالیا، ترکیه، برزیل، هند، ژاپن و … حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: تئاتر عروسکی کشورمان سال گذشته هم مقام نخست این جشنواره را تصاحب کرده بود.

۷۰۳/۶۹۹

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.