تئاتر تک‌نفره در بهار ۹۲ با حضور دانشجویان می‌درخشد

۱۳م اسفند ،

منیژه محامدی در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین:

منیژه محامدی با اشاره به سطح کیفی قابل قبول آثار رسیده به جشنواره تئاتر تک‌نفره گفت: این فستیوال تئاتری در بهار ۹۲ و همزمان با آغاز سال نو با حضور دانشجویان خواهد درخشید.

منیژه محامدی، عضو هیئت بازبینی نمایش‌های رسیده به جشنواره تئاتر تک‌نفره در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: بازبینی آثار به پایان رسیده است و خوشبختانه از جنبه کیفی سطح آثار را مورد قبول و در بعضی موارد همراه با ایده‌های تازه و جذاب ارزیابی می‌کنم.

وی با اشاره به حضور پررنگ دانشجویان تئاتر به ویژه از دانشگاه‌های آزاد اسلامی تصریح کرد: این فستیوال تئاتری در بهار ۹۲ و همزمان با آغاز سال نو با حضور دانشجویان خواهد درخشید. البته با توجه به میانگین سنی جوان حاضر در این جشنواره در بعضی موارد هیئت بازبینی همچون یک مشاور عمل کرد و از هنرمندان درخواست شد بعضی صحنه‌ها را دستخوش تغییر کنند.

محامدی در ادامه جشنواره تئاتر تک‌نفره را به لحاظ سبکی جریان ساز دانست و بیان کرد: اجرای تئاتر تک نفره مانند نمایشنامه‎خوانی می تواند هزینه‌ها را به شکل قابل قبولی کاهش دهد. البته در عین حال کاری مشکل است و کارگردان باید از تمام قابلیت های بازیگر استفاده نماید.

وی گفت: البته لازم به ذکر است که هیئت بازبینی تنها بخش مربوط به هنرمندان جوان حاضر در جشنواره را مورد بازبینی قرار داد و آثار متعلق به پیشکسوتان بازبینی نشدند.

محامدی در پایان با اشاره به تجربیات خود در حوزه تئاتر تک‌نفره افزود: سال‌ها پیش نمایش تک نفره ای را در تئاتر شهر به روی صحنه بردیم و زمانی هم در نیاوران اجرای تک نفره داشتیم. یکی از مهمترین وظایف بازیگر و کارگردان در اجرای تک نفره این است که کارگردان و بازیگر نباید به تماشاگر اجازه دهند لحظه‌ای از حضور یک نفر روی صحنه احساس خستگی کنند.

گفتنی است، هیات انتخاب آثار متشکل از منیژه محامدی، زهرا صبری و علیرضا دریا بیگی به همراه دبیر سومین جشنواره سراسری تک نفره امیر دژاکام آثار راه‌یافته به جشنواره را انتخاب کردند.

دوره‌های اول و دوم جشنواره تئاتر تک نفره در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۹ با حضور هنرمندان جوان و توانمند تئاتر کشور در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد و سومین دوره این جشنواره در سال به میزبانی این فرهنگسرا برگزار شود.

پیش از این قرار بود این جشنواره در بهمن ماه سال جاری برگزار شود به فروردین ماه موکول شد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.