تئاتر خوب به شرط من و تو

۳۰م دیماه ،

گزارش هنرآنلاین از نهمین روز جشنواره تئاتر فجر؛

هنگامی که وارد محوطه تئاتر شهر شدم نمایش ˝زندگی خوب، به شرط من و تو˝ در حال اجرا بود نام نمایش این نام را در ذهنم تداعی کرد ˝تئاتر خوب، به شرط من و تو˝

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، این روزها با اجراهای نمایش‌های خیابانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر به بهانه جشنواره تئاتر فجر فضای محوطه رنگ و بوی دیگر گرفته است، آذین بندی محوطه با پوسترها و بنرهای جشنواره سبب می‌شود تا کمی از چهره نازیبایی که ساخت و سازها ایجاد کرده دور شویم.

هنگامی که وارد محوطه شدم جمعیت بسیاری مشغول تماشای نمایش “زندگی خوب، به شرط من و تو” بودند موسیقی نمایش هر شنونده‌ای را جذب می‌کرد.

نمایش بدون دیالوگ، همراه موسیقی و با موضوع صلح اجرا می‌شد.

پروانه علی ضامنی کارگردان این اثر نمایشی در رابطه با این نمایش به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: این اثر همراه با طنز پیام خود را بیان کرده و نکات بسیاری را به مخاطب خود می‌دهد و تلنگری به او می‌زند.

وی با اشاره به اینکه سطح تماشاگران مجمعه تئاتر شهر با مکان‌های دیگر فرق دارد بیان کرد: اجراهای تئاتر خیابانی شور و حال دیگری به جشنواره تئاتر فجر می‌دهد گروه‌هایی که بسیار خلاقانه به اجرا می‌پردازند.

علی ضامنی تصریح کرد: اجراهای نمایش‌های خیابانی خود تبلیغ مناسبی برای جشنواره تئاتر فجر است، روز قبل هنگامی که به محوطه تئاتر شهر آمدم نمایش “آفساید” به کارگردانی آزاده کمال بروجردی از اصفهان در حال اجرا بود مدت زمان این اثر ۲۵ دقیقه بود و پس از آن نمایش “مترسک” کار حسین عباس‌زاده از بیرجند به مدت ۳۵ دقیقه اجرا شد و بین دو اجرا فاصله‌ای ۲۰ دقیق‌ای وجو داشت اما تماشاگران در تمام این مدت دور مکان اجرا ایستاده بودند و استقبال بسیار خوبی از آثار انجام شد.

در دومین روز اجراهای خیابانی جشنواره تئاتر فجر در بخش مسابقه نمایش “در انتظار افتتاح” کار ابوذر چهل امیرانی از تهران ساعت ۱۶:۱۵، نمایش “زندگی خوب، به شرط من و تو” به کارگردانی پروانه علی ضامنی ساعت ۱۷ در محوطه تئاتر شهر، “آفساید” به کارگردانی آزاده کمال بروجردی از اصفهان ساعت ۱۶ در بوستان باغ هنر و “سکان در دست بچه‌ها” کار علی نوریان از هشتگرد ساعت ۱۸ در پارکینگ تالار وحدت اجرا شد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.