تئاتر خیابانی به گونه نمایشی فراگیر در کشور تبدیل شود

‘هادی شیرمحمدی’ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: نمایش خیابانی طی یک دهه اخیر، با توجه به رویکرد دقیق و برنامه ریزی مسوولان و متولیان تئاتر، دستاوردهای مفیدی را در سطح جامعه در جلب نظر مخاطب کسب کرده است.

وی گفت: تئاتر، هنری فرهنگ ساز است و در این میان، نمایش خیابانی به خاطر ارتباط بی واسطه با مخاطبان، سهیم کردن آنها در بطن اجرا، انعکاس مسایل و مشکلات جامعه و همچنین زبانی آلایش خود در ایجاد بستر برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه نقش مفیدی بر عهده داشته و مسوولان نیز با استناد به همین مولفه سعی کرده اند از تمام ویژگی های اینگونه نمایشی جهت رشد فرهنگ جامعه، بیشترین بهره مفید را ببرند.

بازیگر نمایش ‘اینجا چراغی روشن بود’ با بیان آنکه هنرمندان نمایش خیابانی طی چند سال اخیر در جشنواره های داخلی و بین المللی درخشش خیره کننده ای داشته اند، افزود: با توجه به تعداد معدود سالن ها و فارغ التحصیلان پیوسته دانشکده های هنرهای نمایشی، مسوولان با برنامه ریزی دقیق تر، در کنار کشف استعدادها و حمایت از خلاقیت های هنرمندان و حمایت مالی می توانند گونه نمایش خیابانی را به عنوان گونه ای فراگیر در کشور بدل کنند.

وی ادامه داد: ذات تئاتر با مخاطب معنا می یابد و در این میان تئاتر خیابانی در معرفی، علاقه مندی و پرورش مخاطبان بالقوه هنر نمایش می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد و همچنین در سایه حمایت همه جانبه مسوولان، این گونه تئاتری در تحقق شعار ‘تئاتر برای همه’ در سراسر کشور می تواند نقش بی بدیلی ایفا کند.

شیرمحمدی درباره داستان نمایش خیابانی ‘در انتظار’ گفت: این اثر روایت زندگی دو پیرمرد بازنشسته است و ‘انتظار’ آنها برای دیدن یک دوست به عنوان پوسته ظاهری نمایش مورد توجه قرار گرفته است؛ و در بطن اجرا نیز تلاش شده با تاکید بر مفهوم توجه به پیشکسوتان، سالمندان و ریش سپیدان جامعه، به مخاطبان، اهمیت احترام به آنان را یادآوری کند.

نمایش خیابانی ‘در انتظار’ به کارگردانی حسین شیرمحمدی تا ۱۲ مرداد ماه همه روزه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر میزبان اجرا می شود.

فراهنگ ** ۹۲۶۶ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۹۴۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.