تئاتر رسانه ای برتر در امر آموزش کودکان است

ˈمهدی مسلمیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پذیرش آموزش هایی که از طریق تئاتر به کودکان داده می شود به مراتب تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر موارد دارا است.

مسلمی بیان داشت: تئاتر از جمله ابزارهای بسیار مهم تأثیرگذار در آموزش کودکان است.

وی با اشاره به اینکه تئاتر کودک و نوجوان به دلیل نوع مخاطب خاص آن از جهات بسیاری می تواند مورد بررسی قرار گیرد افزود: تئاتر همانند کتاب می تواند نقش آموزشی و پرورشی داشته باشد و می توان از آن با تاثیرگذاری بیشتری استفاده کرد.

وی تصریح کرد: نمایش ها و تئاتر اغلب ابزاری تعلیمی برای آموزش اصول و قواعد شهروندی، کمک به رشد اعتماد به نفس بچه ها و بالابردن توانایی آنها برای حل مشکلات به حساب می آید که باید در این بخش با برنامه و فعالیتی کارشناسانه وارد شد.

کارگردان تئاتر قصه گرگ گرسنه به نقش دیگر تئاتر کودک اشاره داشت و گفت: هدایت تخیلات کودک و نزدیک کردن آن ها به امور و اعمال عینی از دیگر نقش هایی است که تئاتر بر روی کودکان دارد.

وی خاطر نشان شد: تئاتر کودک برخوردهای عینی کودک را با واقعیت دنیای پیرامونش بیشتر و بیشتر می کند تا بدین وسیله آن ها به بینش درستی از زندگی برسند.

وی اضافه کرد: تئاتر با انتقال غیرمستقیم اطلاعات و به گونه ای جذاب زمینه آموزش هایی همچون آموزش اخلاقی پایدار را برای کودک فراهم می آورد و می تواند او را برای حضور در اجتماع آماده سازد.

مسلمی یادآور شد: کودکان از تماشای تئاتر تجربه ای اجتماعی و مناسب کسب می کنند و تئاتر بعنوان بخشی از جریان اجتماعی کردن بچه ها و آشنا نمودن آنان با فرهنگ و آداب و رسوم جامعه و زمینه ای برای اظهار وجود و اثبات شخصیت خود در میان جمع مطرح می شود.

قصه ˈگرگ گرسنه ˈ از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه همزمان با برگزاری جشنواره در دو نوبت صبح و بعدازظهر در سالن فرهنگی و هنری جوان کبود راهنگ به کارگردانی مهدی مسلمی اجرا می شود.

۷۵۲۷/۵۷۶

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.