تئاتر شهر همدان نوپا ولی پر امید/ هر ۱۰ روز ۲۰ اجرا

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

تئاتر شهر استان‌ها/۴

تئاتر شهر همدان که همزمان با بیست امین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان افتتاح شد،گرچه نوپاست اما آینده‌ای پر تماشاگر را در چشم‌انداز پیش‌روی خود دارد.

حسین صفی کارشناس و مسئول هنرهای نمایشی شهر همدان به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: تئاتر شهر استان ما همزمان با برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به شکل رسمی افتتاح شد. از این منظر بسیار نوپاست و هنوز نمی‌توان دربارهٔ تاثیرات آن بر فضای فرهنگی شهر همدان گزارشی ارائه داد چرا که در ابتدا درگیر برگزاری جشنواره بود و چند اجرای بخش بین‌الملل جشنواره را با موفقیت میزبانی کرد. پس از آن هم برنامه اجرا ها تحت تاثیر ایام محرم و صفر بود.

او در ادامه افزود: اما با این همه برنامه‌های ما بسته شده و ۲۰۰ روز اجرای عمومی خواهیم داشت. یعنی هر ۱۰ روز قرارداد ۲۰ اجرا داریم. آثار در حال اجرا می باشند و هر پنجشنبه هم نمایشنامه‌خوانی داریم. قیمت بلیت‌ها هم بسته به نوع و کیفیت نمایش‌ها از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است.

صفی دربارهٔ امکانات این مجموعه گفت: تئاتر شهر همدان در واقع یک مجموعه فرهنگی به نام شهید آوینی بود که گالری و سالن سینما داشت و کاربری تئاتری نداشت. اما در حال حاضر یک سالن قاب عکسی با ظرفیت ۳۰۰صندلی، دو پلاتو، اتاق گریم و اتاق لباس دارد که صبح‌ها گروه‌ها در آن تمرین می‌کنند. یکی از نیازهای تئاتر ما داشتن پایگاه اینترنتی اختصاصی است که بتوانیم برنامه اجراها را در اختیار علاقمندان و همین طور رسانه قرار دهیم که متاسفانه تاکنون این امکان برایمان فراهم نشده است. به سبب برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در شهر همدان آثار کودک و نوجوان نسبت به دیگر آثار نمایشی قوی‌تر می باشند اما با این همه همدان پیش از این هم جز استان‌های پر کار در حوزه تولید آثار نمایشی بوده است.

این کارشناس هنرهای نمایشی دربار حضور مردم در تئاتر شهر همدان توضیح داد: مردم با این مکان به لحاظ این که قبلا مجتمع فرهنگی بوده آشنا می باشند و آن را می شناسند اما برای این که مشخصا برای دیدن تئاتر به این جا بیایند خب این مثل همه جای ایران و حتی خود تهران نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. این امر نیاز به همکاری همه ارگان‌ها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد که متاسفانه حداقل در شهر همدان صداو سیما و شهرداری هیچ حمایتی در این زمینه از ما نکرده‌اند.
 

انتهای پیام/۵۳


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.