تئاتر صاحب کانون تهیه‌کنندگان می‌شود

۱۰م اسفند ،

محمد قدس در گفت و گو با هنرآنلاین خبر داد

تهیه کننده آثار نمایشی از پیگیری کانون کارگردانان خانه تئاتر برای تاسیس کانون تهیه کنندگان و مدیران تولید آثار نمایشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تئاترهنرآنلاین، تهیه کننده در تئاتر عنوانی است که این روزها شنیده می‌شود، نقش تهیه کننده عمدتا مالی و تشکیلاتی است، تهیه کننده تنها یک عنوان در تئاتر نیست او همراه کارگردان در مراحل مختلف تولید نمایش سهیم است و این امر سبب ایجاد کاری با کیفیت بیشتر می‌شود زیرا کارگردان استرس برای مسائل غیر هنری ندارد و تمرکزش بر روی اثرش خواهد بود.

محمد قدس تهیه کننده و مدیر تولید آثار نمایشی در گفتگو با هنرآنلاین بیان کرد: اتفاقاتی که در تئاتر رخ می‌دهد همانند سینما نیست، در تئاتر کارگردان تمام امور مربوط به اثرش از کارگردانی تا تبلیغات را خودش انجام می‌دهد بنابراین اصل کار یعنی مدیریت هنری اثرش از دست می‌رود.

قدس عنوان کرد: تهیه کننده با سرمایه گذاری و فراهم کردن امکانات برای کارگردان و انجام قرارداد بازیگران تمامی امور نمایش از جمله تبلیغات و تهیه سالن را انجام می‌دهد و از این طریق محیطی روانی و بدون استرس را فراهم می‌کند تا کارگردان به اصل کار یعنی فعالیت هنری و تولید اثری با کیفیت بپردازد.

وی که با تهیه کنندگی دو نمایش “لو” و (a+b) عنوان اولین تهیه کننده آثار نمایشی بین‌المللی را دارد گفت: از سال ۷۳ در گرگان فعالیت در تئاتر را آغاز کردم و به سبب علاقه و عشق آن را ادامه دادم و بعد از وقفه‌ای چند ساله از سال ۸۷ دوباره کار اجرایی در تئاتر را آغاز کردم.

تهیه کننده و مدیر تولید آثار نمایشی عنوان کرد: از سال ۸۸ به این نتیجه رسیدم که مدیر تولید و تهیه کننده واقعی در ایران وجود ندارد و بعد از صحبت با محمد یعقوبی تصمیم جدی برای ورود به این حیطه را گرفتم.

قدس با اشاره به اینکه وظیفه اصلی تهیه کننده تئاتر جذب مخاطب نیست گفت: جذب مخاطب از امور مهم برای تهیه کننده به عنوان سرمایه گذار است که برای این مورد باید شگرد تبلیغاتی خاص داشته باشد و در واقع تبلیغات درست عامل مهمی در جذب تماشاگر است.

وی تصریح کرد: تهیه کننده می‌خواهد حداقل سود هم که شده بعد از پایان اثر برگشت داشته باشد تا تهیه آثار بعدی را داشته باشد اما چون تئاتر خصوصی وجود ندارد این اتفاق رخ نمی‌دهد، اما تجربه ثابت کرده کیفیت شرط لازم برای یک اثر است.

قدس با بیان اینکه نیاز است مرکز هنرهای نمایشی از تهیه کنندگان حمایت بیشتری کند تصریح کرد: کانون کارگردانان خانه تئاتر در حال پیگیری برای ایجاد کانون تهیه کنندگان و مدیران تولید آثار نمایشی است در این صورت کارگردانان مختلف برای آثارشان می‌توانند با مراجعه به این کانون اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.