تئاتر ملی با نمایش های مذهبی ریشه ای ناگسستنی دارد

‘محمد دشتگلی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: هنرمندان، کارشناسان و حتی دانشجویان رشته هنرهای نمایشی در کنار آموختن تمامی شاخه ها و علوم مرتبط به این رشته، همواره نگاه خاصی به گونه های نمایش ایرانی داشته اند.

وی ادامه داد: همین علاقه و گرایش با هدایت و برنامه ریزی مسوولان می تواند به عنوان موتور محرکی برای رشد و اعتلای نمایش های آیینی و سنتی ایران و گام برداشتن به سوی تئاتر ملی ایران و معرفی آن به تمام جهان به شمار آید.

دشتگلی اجرای آثار غربی با نهایت ظرافت و دقت را در نهایت یک گام عقب بودن تئاتر ایران از جریان این هنر در جهان دانست و گفت: اگر به فکر کسب جایگاه ارزشمند در بدنه نمایش در عرصه های بین المللی هستیم باید با هویت و ریشه نمایش ایرانی به عرصه های جهانی قدم بگذاریم.

وی ادامه داد: تعزیه به عنوان یکی از ریشه دارترین شیوه های نمایش آیینی و ملی ایران بارها و بارها توسط کارگردانان بزرگ جهان مورد استفاده تولید آثار نمایشی موفق و بین المللی قرار گرفته است در حالی که نگاه ما به این هنر هنوز بر پایه شیوه سنتی آن استوار است.

مشاور هنری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: این در حالی است که با استفاده از آن هنر ملی ومذهبی برای تولید آثار متعدد نمایشی در صحنه های تئاتری گام های موثری برداشت و اعتبار و قدرت نمایش ایران را به رخ جهانیان کشید.

فراهنگ**۹۲۶۶**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۲۳۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.