تابستان خود را چگونه می‌گذرانید

جام جم آنلاین: یک لحظه چشمان‌تان را ببندید و در ذهن خود به زمان گذشته برگردید. درست به یک سال پیش همین موقع… ببینید در آن زمان کجا بودید؟ چه می‌کردید؟ چه اندیشه‌ها و چه تصمیم‌هایی در سر داشتید؟ آیا برای سال بعد خود تصمیمی داشتید؟

می‌خواستید یک سال بعد چه باشید؟ از نظر علمی چه چیزی کسب کنید و چطور؟ از کدام بخش زندگی‌تان ناراضی بودید؟ کدام بخش برایتان دوست‌داشتنی بود؟…

حالا به خود نگاه کنید. به همین لحظه و هم‌اکنون … کجا هستید؟ چه می‌کنید؟ چه اندیشه‌ای در سر دارید؟ آیا به آنچه یک سال پیش فکرش را می‌کردید، رسیده‌اید؟ آیا آن چیزهایی را که می‌خواستید، کسب کرده‌اید؟ آیا از وضعیت علمی خود راضی هستید؟ فکر می‌کنید طی سال گذشته چه عواملی در موفقیت و رضایتمندی یا عدم موفقیت و نارضایتی شما نقش داشته‌اند؟ عوامل موثر و مخرب زندگی‌تان چه بوده‌اند؟

حالا یک‌بار دیگر به زمان تمرکز کنید و در ذهن‌تان به سوی آینده حرکت کنید. درست به یک سال بعد همین موقع. تصور کنید طی یک سال آینده روند زندگی‌تان درست مانند یک سال گذشته پیش برود با همان نقاط قوت و ضعف؟… ببینید کجا خواهید بود؟ چه اندیشه‌هایی در سر خواهید داشت؟

آیا از روند زندگی خود راضی خواهید بود؟ آیا این همان آینده‌ای است که شما را راضی می‌کند و به دنبالش هستید؟ چه احساسی نسبت به خود و خواسته‌هایتان خواهید داشت؟

حالا برای آخرین ‌بار به زمان تمرکز کنید و این‌بار خود را در آینده مطلوب و ایده‌آل خود ببینید. درست در سال بعد همین موقع… دقیقا مشخص کنید دوست دارید چه اتفاقی در زندگی‌تان بیفتد؟ می‌خواهید به چه چیزهایی برسید؟ از نظر علمی چطور؟ تمام اهداف و آرزوهایتان را در ذهن بیاورید و ببینید‌ به آنها رسیده‌اید. بگذارید تمام وجودتان لذت رسیدن به خواسته‌های‌تان را تجربه کند.

از خود بپرسید برای رسیدن به این خواسته‌ها و هدف‌ها چه ابزارها و مهارت‌هایی لازم دارید؟ کدام‌یک از این ابزار و مهارت‌ها، هم‌‌اکنون در دسترس شما هستند؟ کدام‌یک را باید از راه‌هایی دیگر به خدمت بگیرید؟ ‌نقاط ضعف و قدرت شما برای رسیدن به اهدافتان چیست؟

آیا تقویت عوامل موثر سال گذشته می‌تواند رسیدن به هدف‌هایتان را آسان‌تر کند؟ آیا رفع عوامل مخرب سال گذشته می‌تواند اهدافتان را دست یافتنی‌تر کند؟

عبدالرحمان مصیبی – مشاور ‌تحصیلی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.