تابستان چهارده سالگی هوشنگ گلمکانی در همشهری داستان

به گزارش خبرنگار مهر، این شماره از ماهنامه همشهری داستان در بخش درباره زندگی با «تابستان چهارده سالگی» از هوشنگ گلمکانی آغاز می‌شود و در ادامه نیز با «سرمقاله اتفاقی» از جواد محقق، «صفحه ۳۹۶» از احمد شاکری، «قلعه اسرارآمیز» از یاسر مالی و «سکه گمشده» از حسین سلیمانی، «از گردنم خوشم نمی‌آید» از نورا افرون و «حقایق کثیف» از مایکل پرنتی همراه می‌شود.

همشهری داستان همچنین در این شماره داستان‌هایی چون «قوانین بازی» نوشته‌ ایمی تن، «ما با هم دوست هستیم؟» نوشته‌ علاء الاسوانی، «کافه خوآن» نوشته‌ فریده فرجام، «مسافر» نوشته‌ حامد حبیبی، «دختردایی ملاحت» نوشته‌ محمد طلوعی و «آیدا نیست» نوشته‌ سینا دادخواه را منتشر کرده است.

بخش روایت‌های داستانی این ماهنامه نیز به بهانه‌ آغاز ماه رمضان به روایت‌هایی از حضور «قرآن» در متون کهن و تاریخ ایران اختصاص یافته است که شامل «پنجاه درم سنگ مرکب» از فیه ما فیه مولانا و «گزیده‌ای از داستان توَدُد» از هزار و یک شب از جمله آنها به شمار می‌رود.

بخش روایت‌های مستند این شماره از همشهری داستان نیز با روایت حبیبه جعفریان از مکه آغاز می‌شود و در ادامه گزارشی تصویری از سفر تبلیغی در ماه رمضان را به خوانندگان خود ارائه می‌کند.

بخش درباره داستان این ماهنامه نیز با مطلب «نویسندگی و موقعیت بینابینی» آغاز می‌شود که جستاری است از جان برجر با ترجمه‌ مرضیه نیرومند و مقدمه‌ امیرپویان شیوا.

«میز کار مترجم» نیز مطلب دنباله‌داری دیگری در این بخش است که به قلم مجید اسلامی در این بخش از این مجله قرار داده شده و در واقع کارگاهی است مکتوب  برای مترجمان جوان.

داستان همشهری در۲۷۶  صفحه و با سردبیری نفیسه مرشدزاده منتشر شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.