تابش: قیمت مرغ تا ۲۴ ساعت دیگر کاهش می یابد

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن برشمردن دلایل افزایش قیمت مرغ از روز شنبه (۴ بهمن) وعده داد که تا ۲۴ ساعت آینده قیمت مرغ دوباره به نرخ مصوب، یعنی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بازگردد.

به گزارش ممتازنیوز، عباس تابش در یک برنامه تلویزیونی از افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ زنده در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: علت عمده آن عدم عرضه بود که این موضوع روز گذشته به صورت حضوری در میدان بهمن تهران بررسی شد. علت دیگر بارندگی‌های اخیر و همچنین جمع آوری مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام بود که بر اساس توافقهای اخیر شرکت پشتیبانی امور دام، دیگر مرغی برای ذخایر جمع‌آوری نمی‌کند تا قیمت متعادل شود و به نرخ مصوب برسد. 

این مقام مسئول  همچنین تاکید کرد که اگر طی ۲۴ ساعت آینده قیمت مرغ به نرخ مصوب برنگردد، شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به توزیع مرغ در بین مصرف کنندگان اقدام می‌کند تا عرضه به اندازه تقاضا برسد. 

وی افزود: برنامه ریزی ما ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی برای ایام پایان سال است و از طرف دیگر معاونان وزارت جهاد کشاورزی صراحتاً اعلام کردند ۱۰۰ درصد نهاده را به تولید کنندگان تحویل می‌دهند؛ پس به لحاظ تامین مشکلی وجود ندارد. 

به گفته رئیس سازمان حمایت، علت افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر از سوی سوی تولیدکنندگان، مشکلات حمل و نقل و بارندگی عنوان شده است.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که این دلایل درست باشد و در ۲۴ ساعت آینده قیمت مرغ به نرخ مصوب برگردد. 

تابش در پاسخ به انتقادات درباره وضعیت نظارت بر بازار نیز گفت: حلقه اول نظارت، تامین است و اگر به اندازه کافی بازار تامین نباشد، در حلقه آخر با مشکل مواجه خواهیم بود. 

شرکت‌های بسته بندی حتی یک کیلو تخم مرغ هم تحویل نگرفتند!

‏ وی در ادامه درباره برنامه ستاد تنظیم بازار برای تامین بازار شب عید مرغ و تخم مرغ نیز اظهار کرد: برای دو ماهه آخر سال مصوب شده ماهی ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شود. درباره تخم مرغ هم مشکل تامین وجود داشت و بر اساس بازدیدهای میدانی در ۱۰ روز گذشته حتی یک کیلو تخم‌مرغ  از واحدهای تولیدی به واحدهای بسته‌بندی تحویل داده نشده است. از طرف دیگر شبکه‌های غیر رسمی، مرغ و تخم‌مرغ را از واحدهای تولیدکننده می‌خرند و به صورت غیر رسمی با قیمت‌های بالاتری در بازار رسمی عرضه می‌کنند. 

این مقام مسئول نیاز واحدهای بسته بندی به تخم مرغ را روزانه ۴۰۰ تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تخم مرغ برای شرکت‌های بسته بندی تامین نمی‌شود و این موضوع به شرکت پشتیبانی امور دام اطلاع داده شده است. 

جدیدترین وضعیت تامین بازار شکر

تابش با اشاره به تامین شکر با ارز نیمایی نیز گفت: برای تامین شکر حانوار مشکلی وجود ندارد و همچنان قیمت آن در کف بازار کیلویی ۸۷۰۰ تومان خواهد بود، اما شکر مورد نیاز صنعت از طریق شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.