تابش: مسئولان مربوطه هر چه سریع‌تر تعیین موضع کنند

سه شنبه ۳۱ مرداد – ۰۱:۰۲:۱۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس٬ با اعلام اینکه هنوز مرجع و دستگاهی٬ موضوع ورود اورانیوم به‌وسیله گردوغبار را به طور کامل بررسی نکرده است٬ گفت: بر اساس قانون، متولیان مربوطه به‌ویژه سازمان حفاظت از محیط‌زیست و وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی باید به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدرضا تابش با اشاره به اظهارات و موضوعات مطرح شده مبنی‌بر ورود اورانیوم ضعیف شده به‌وسیله ریزگردها از کشور عراق٬ اظهار داشت: این موضوع هنوز در حد فرضیه است٬ اما مسئولان ذی‌ربط باید هر چه سریع‌تر درباره این مشکل تعیین موضع کنند.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی٬ با اعلام اینکه هنوز مرجع و دستگاهی موضوع ورود اورانیوم به‌وسیله گردوغبار را به طور کامل بررسی نکرده است٬ اعلام کرد: بر اساس قانون متولیان مربوطه به‌ویژه سازمان حفاظت از محیط‌زیست و وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی باید به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند.
تابش ادامه داد: اگر آلودگی در ریزگردهای عربی وجود دارد٬ مسئولان و دستگاه‌ها باید ‌هر چه سریع‌تر درصدد رفع آن برآیند٬ اما در صورت نبود مشکلی در اینباره، باید به صورت کامل و شفاف اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه گردوغبار موجب تشدید بسیاری از بیماری‌ها می‌شود، اظهار داشت: در صورتی که این پدیده توسط دولت کنترل نشود در آینده بسیار نزدیک مردم باید هزینه‌های بسیار زیادی را در بخش سلامت و درمان متحمل شوند.
این نماینده مجلس نهم٬ با اعلام اینکه دولت باید موضوع گردوغبار را جدی بگیرند، افزود: این پدیده در بلند مدت آثار بسیار بدی را بر سلامت افراد جامعه به جا می‌گذارد؛ از همین‌سو باید تدبیری جدی برای آن اندیشید و اقدامی سریع برای کنترل آن انجام داد.
عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات مجلس٬ با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم در مورد تبعات پدیده گردوغبار٬ یادآور شد: شاید دولت  اقداماتی را برای کنترل این پدیده انجام داده باشد، اما از آنجا که تاکنون گزارشی به مردم ارائه نداده است؛ نمی توان هیچ اظهار نظر صحیحی در مورد اقدامات دولت در این زمینه داشت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۲۱۱۳۰۲۱۵۷۹۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.