تابلوهای‌ نقاش سریال «هزاردستان» روی دیوار می‌رود + عکس

به گزارش خبرآنلاین، این نقاش که با نقاشی در فیلم‌های زند‌ه‌یاد علی حاتمی، «کمال‌الملک»، «دلشدگان» و سریال «هزار دستان» شهرت دارد، برای دومین سال پیاپی تازه‌ترین آثار خود را در گالری شکوه به تماشا می‌گذارد.
 

«شدونا» عنوان نمایشگاه تازه حجت شکیباست که با همکاری انجمن دوستی ایران و فرانسه برپا می‌شود و در آن این نقاش صاحب سبک در کنار نقاشی‌های متفاوت خود، برای نخستین بار عکس‌های خود را نیز ارائه خواهد کرد.
 

در نمایشگاه «شدونا» ۱۲ نقاشی روی دیوار شکوه می‌رود که اکثر آثار برخلاف رویه همیشگی شکیبا (فیگوراتیو محض)، فضاهای انتزاعی و آبستره در کنار فیگورها جلوه‌گری می‌کند. در کنار آن‌ها حدود ۲۰ عکس رنگی با فضاهای محض آبستره به نمایش در می‌آید که سه سال پیش از طبیعت آب، در ونکور کانادا خلق شده‌اند.
 

«شدونا» عنوان عکسی الهام‌بخش است که چهار سال پیش حجت شکیبا در ونکور کانادا که سال‌های متمادی در آن زندگی می‌کرد، به ثبت رساند.
 

حجت شکیبا، متولد ۱۳۲۸ گرگان است. او در عکاس‌خانه پدرش با راز و رمز هنر عکاسی آشنا شد. سپس به هایپر رئالیست و نقاشی عکاس گونه روی آورد، هر چند در دوران دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران از تجربه‌های نقاشی‌های انتزاعی هم نصیب‌ها برد. او در سال‌های اخیر با نقاشی از تمدن ایران باستان، سبک خود را در جامعه هنری تثبیت کرد که هشت کتاب «حافظ»، «خیام»، «کوروش»، «شاهنامه»، «ایراندخت»، «سه رنگ عشق»، «نقش عکس در هنر ایران» … موید این نکته است.

نمایشگاه آثار نقاشی و عکاسی حجت شکیبا، برنامه تیرماه گالری شکوه است. علاقه‌مندان می توانند هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این آثار در چهار راه فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ گالری شکوه دیدن کنند.
 

۵۸۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.